وزارت دفاع روسیه اعلام کرد برخی مقام‌های پنتاگون به دنبال متشنج کردن روابط آمریکا و روسیه در سوریه هستند.

به گزارش سلام نو، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: برخی مقام‌های پنتاگون همکاری‌های موجود میان روسیه و آمریکا در سوریه را دوست ندارند و به دنبال متشنج کردن اوضاع هستند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود با اشاره به تلاش برخی مقام‌های وزارت دفاع آمریکا برای متشنج کردن همکاریهای روسیه و امریکا در سوریه گفته است: این مساله ازجمله به حادثه جلوگیری از حرکت کاروان نیروهای روسیه در منبیج سوریه مربوط می شود.

در بیانیه آمده است: معتقدیم که متشنج کردن اوضاع ازسوی برخی مقامهای پنتاگون در مورد وضعیت گشت زنی در منبیج به تثبیت اوضاع کمکی نمی کند.

در بخش دیگری از بیانیه آمده است: حادثه در منبیج حدود ۱۴ ماه رخ داد و در ان زمان این شهر تحت کنترل سه گانه آمریکا، شبه نظامیان کرد سوری و ارتش سوریه قرار داشت و آن زمان همه طرف ها برای جلوگیری از وقوع مناقشه مجبور بودند اقدامات خود را هماهنگ کنند.

«به همین دلیل موردی که از طرف مقام پنتاگون اعلام شد نمونه بارز کارایی کانال های موجود همکاری بین نظامیان دو کشور (روسیه و آمریکا) در سوریه است.»

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود خاطرنشان کرده است که بین نظامیان روس و آمریکایی روابط عادی و حرفه ای برقرار شده است.

به گزارش راشاتودی، جیمز جفری نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه به تازگی گفت که توافقنامه برای جلوگیری از وقوع مناقشات بین نظامیان آمریکایی و روسی از چند سال پیش اجرا می شود اما در مواردی حوادثی رخ می دهد.

وی گفت: یک حادثه ۱۴ ماه پیش رخ داد و نظامیان روس در منطقه ای در جنوب شرقی سوریه در حرکت بودند. نظامیان ما یک ژنرال روس را که به سوی منبیج در حرکت بود متوقف کردند اما از طریق کانال های موجود این مساله برطرف شد.

به گفته مقام آمریکایی، این گونه حوادث زمانی که نظامیان کشورهای مختلف در نزدیکی یکدیگر فعالیت می کنند گریزناپذیر است. اما حتی یک مورد پیش نیامد که حوادث نیاز به رسیدگی سران دو کشور داشت.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید