حساس‌ترین دیدار هفته هفدهم در حالی بین دو تیم پرسپولیس و تراکتور برگزار می‌شود که آمار نشان از برتری قرمزها در تقابل‌های رو در رو می‌دهد.

سلام نو - سرویس ورزشی: دو تیم فوتبال پرسپولیس و تراکتور از ساعت 15:15 امروز(یک شنبه) در ورزشگاه ازادی به مصاف هم خواهند رفت. این اولین تجربه رسمی یحیی گل محمدی روی نیمکت در دوره دوم سرمربی‌گری‌اش در این تیم است. سرخ‌ها که خاطرات خوبی از مدافع سابق تیم ملی دارند، حالا هدایت تیم صدرنشین کالدرون را به او سپرده‌اند تا مدافع سرسخت و سابق قرمزها بتواند چهارمین قهرمانی متوالی در لیگ را به ارمغان بیاورد. گل‌محمدی باید کارش را مقابل تیمی شروع کند که هم 2 فصل قبل او را با نامهربانی کنار گذاشتند و هم آماده‌ترین تیم فعلی لیگ ایران است.

صدرنشین 34 امتیازی لیگ ایران در حالی در آزادی به مصاف تراکتور خواهد رفت که در دیدار رفت شکست یک بر صفر را مقابل چشمان پرشورها تجربه کرده و به دنبال انتقامی سخت از این تیم است. از زمان حضور برانکو در پرسپولیس، تراکتور نتوانسته در آزادی این تیم را شکست دهد و حالا این فرصت را دارد که علاوه بر دبل کردن میزبان، اختلافش را با صدر جدول کم کند و به طلسم نبردن در آزادی پایان دهد. آخرین پیروزی تراکتوری ها در تهران به لیگ چهاردهم برمی‌گردد که تراکتور توانست با نتیجه 3 بر یک، میزبان خود را شکست دهد. در آن دیدار ابتدا محسن بنگر در دقیقه 39 برای پرسپولیس گلزنی کرد اما در نیمه دوم ورق برگشت تراکتور با گل به خودی سوشا مکانی در دقیقه 68 و گل‌های ادینیو و سامان نریمان‌جهان در دقایق 85 و 90 پرسپولیس را مغلوب کرد.

پرسپولیس و تراکتور مجموعا 45 بار به مصاف هم رفتند که 19 پیروزی سهم پرسپولیس و 10 پیروزی سهم تراکتور بوده است و باقی دیدارها نیز به تساوی انجامیده است. سرخ‌های تهرانی در حالی به دنبال انتقام سخت از مهمان خود هستند که پرشورها با ساکت الهامی جان گرفته‌اند و هر 4 دیدار قبلی خود در لیگ برتر را با برد پشت سر گذاشته‌اند. رونمایی دو تیم از مهاجمان خارجی خود، جذابیت این دیدار را دو چندان کرده است و تنها غایب جذاب این بازی، آنتونی استوکس مهاجم ایرلندی جدید پرسپولیس است که فصل قبل در تیم حریف توپ می‌زد و مهاجم مورد علاقه تبریزی‌ها بود. استوکس اکنون در دوبی به سر می‌برد.او 48 ساعت آینده به ایران خواهد آمد تا تحت نظر گل‌محمدی در تمرینات پرسپولیس شرکت کند.

نکته جالب مصاف‌های دو تیم آمار خوب گلزنان پرسپولیس در مقابل تراکتوری‌ها است؛ 6 گلزن تاریخ دیدارهای رو در روی دو تیم پرسپولیسی هستند. فرشاد پیوس با 9 گل رکورددار است و فاصله زیادی با رقبای خود دارد. کمال کامیابی‌نیا، سیدمهدی سیدصالحی، علی پروین، علی کریمی و ادموند بزیک نیز با 3 گل مشترکا در رده دوم قرار دارند که در این بین کامیابی‌نیا فرصت بهبود رکورد خود را دارد.

در جمع مربیان موفق 2 باشگاه، سهم هر تیم 2 مربی است. علی پروین در 12 بازی پرسپولیس مقابل تراکتور، هدایت تهرانی ها را برعهده داشته است که حاصل آن 9 برد و 3 تساوی بوده است. برانکو ایوانکویچ در رده دوم قرار دارد و در 8 تقابل این مربی مقابل تراکتور، 4 پیروزی و 4 تساوی به دست آمده است. تونی اولیورا بهترین آمار را در جمع مربی‌های تراکتوری دارد؛ این مربی پرتغالی 4 بار در دیدارهای پرسپولیس و تراکتور روی نیمکت تبریزی‌ها نشسته است که حاصل آن 3 پیرروی و 1 شکست بوده است. امیر قلعه‌نویی نیز در 5 دیدار تراکتور را مقابل پرسپولیس هدایت کرده است که حاصل آن 2 پیروزی، 2 تساوی و 1 شکست بوده است.

دیدار 2 تیم از ساعت 15:15 در ورزشگاه‌ آزادی برگزار خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید