۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
کد خبر: 40348755

از آنجایی که تاکنون تصمیمی در رابطه با تخصیص بنزین سفر برای ایام نوروز گرفته نشده و در کارگروه تعیین سهمیه های سوخت هنوز حرف جدی در این باره مطرح نشده خیلی نباید منتظر اجرایی شدن طرح بنزین سفر بود. هرچند باید تا هفته های آتی صبر کرد.

سلام نو – سرویس اقتصادی: بنزین سفر از جمله طرح هایی است که در دوره سهمیه بندی زمان احمدی‌نژاد اجرایی شد. طرحی که البته مخالفان سرسختی هم داشت. هنوز اختصاص بنزین سفر برای نوروز امسال مشخص نیست و این طرح در بلاتکلیفی به سر می‎‌برد.

به گزارش سلام نو، سهمیه ای که در دهه هشتاد برای بنزین سفر اختصاص یافت معمولا نزدیک به 50 لیتر بود. دغدغه ای که در این باره وجود دارد این است که همه مردم از این 50 لیتر برای سفر با خودروی شخصی استفاده نمی کنند. همین مساله باعث شده تا معاون گردشگری از بررسی زیرساخت های این طرح بگوید.

معاون گردشگری هم در این باره گفته ما دنبال فضایی هستیم تا در صورت تخصیص سهمیه ای ویژه به بخش گردشگری کسی از آن سو استفاده نکند. به گفته ولی تیموری در نتیجه فراهم شدن این زیرساخت ها امکان ایجاد سهمیه بنزین ویژه گردشگری فراهم می شود.

علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چندی پیش با اشاره به بحث بنزین سفر ضمن بیان این نکته که هیچ نامه‌ای درباره اختصاص اختصاص سهمیه بنزین ویژه سفر نوشته نشده است، گفته بود: سهمیه بنزین سفر را باید موردی درخواست کنیم و از دولت این سهم را بگیریم.

این موضع گیری وزیر گردشگری در شرایطی اتخاذ شده که دیگر وزیر کابینه یعنی بیژن زنگنه وزیر نفت گفته افزایش سهمیه‌ بنزین برای مسافرت‌های نوروزی در اختیار وزارت نفت نیست و هنوز ابلاغیه‌ای دراین باره به وزارت نفت داده نشده است. شهرام رضایی، مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز در رابطه با بنزین سفر گفته پیش تر سهمیه‌ای با عنوان سهمیه سفر داشته‌ایم، اما هنوز در این زمینه تصمیمی در کارگروه تعیین سهمیه‌های سوخت گرفته نشده است.

قاضی زاده هاشمی، نماینده مجلس از دولت خواسته تا برای مناسبت هایی همچون نوروز و ایام تعطیلات تابستان تدبیری بیندیشد و در راستای حمایت از گردشگری داخلی سهمیه ای برای بنزین سفر اختصاص دهد. او از اعضای کمیسیون تلفیق هم خواسته در بررسی لایحه بودجه سال آینده این موضوع را مدنظر قرار داده و سهمیه ای را در این زمینه در بودجه قرار دهند. این نماینده مجلس همچنین با اشاره به بلاتکلیفی این طرح تاکید کرده چون سفر های  نوروز مردم معمولا از اسفندماه اغاز می شود از دولت انتظار می رود هرچه سریعتر در این زمینه برنامه ریزی کند.

در حال حاضر یکی از افرادی که بیشتر از همه مطالبه اختصاص بنزین سفر به افراد را دارند مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ها هستند. دلیل این مساله هم تلاش آنها برای رونق گردشگری استان خود است.

سفر با خودروی شخصی بیش از دیگر وسایل نقلیه صورت می گیرد. در بهار سال ۹۷ تردد حدود ۶۹ میلیون خودروی شخصی بین شهرها ثبت شده است که با احتساب ۱۳ میلیون ۲۲۱ هزار و ۸۵۱ خودروی شخصی متعلق به دیگران و ۱۶ میلیون و ۸۴۷ هزار و ۳۵۲ سواری کرایه‌ای، مشخص می شود سفر با خودروی شخصی تا چه میزان مورد توجه است.

از آنجایی که تاکنون تصمیمی در رابطه با تخصیص بنزین سفر برای ایام نوروز گرفته نشده و در کارگروه تعیین سهمیه های سوخت هنوز حرف جدی در این باره مطرح نشده خیلی نباید منتظر اجرایی شدن طرح بنزین سفر بود. هرچند باید تا هفته های آتی صبر کرد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید