نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اعلام کرد دمشق در تلاش است جولان اشغالی را به سوریه بازگرداند.

به گزارش سلام نو، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد، بازگرداندن جولان اشغالی به سوریه از تمامی راه‌های موجود در قوانین بین‌المللی اولویت دمشق است و قطب نمایی است که هرگز سوریه از آن منحرف نخواهد شد.

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نشست روز سه‌شنبه شورای امنیت درباره خاورمیانه، از این شورا خواست به نقش خود عمل کرده و مسوولان رژیم اشغالگر اسرائیلی را به توقف شهرک‌سازی‌ها در جولان اشغالی سوریه ملزم کند.

جعفری در این نشست به اقدامات اسرائیل در سرقت آثار تاریخی منطقه جولان، غارت منابع آن از جمله نفت سوریه که با همکاری شرکت‌های آمریکایی سعی در استخراج و غارت آن دارد، تصرف دارایی‌ها و زمین‌های ساکنان و نیز اجرای طرح‌های اشغالگری جدید در این منطقه پرداخت و تاکید کرد: شهرک‌سازی‌های اسرائیل به شکل آشکاری ناقض قوانین بین‌المللی و قوانین انسانی است که برخی با آنها برخورد دوگانه دارند و با ریاکاری فراتر از تمامی مرزها با این قوانین برخورد می‌کنند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در ادامه نیکولای ملادینف، هماهنگ‌کننده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه را به نقض تعهداتش و بی‌توجهی به گفته‌ها و اظهارنظرها درباره اشغال جولان سوریه توسط اسرائیل در گزارش‌هایش با هدف سرپوش گذاشتن بر جرائم بزرگ اسرائیل در این منطقه متهم کرد.

وی افزود: در سال جاری میلادی هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان ملل است که مساله فلسطین در طول ۷۳ سال از عمر این سازمان با آن همراه بوده اما تنها موضعگیری‌هایی اجرا نشده از سوی این سازمان را دریافت کرده است.

جعفری در ادامه گفت: آیا زمان آن نرسیده که با گذشته ده‌ها سال از اشغال اراضی اعراب توسط اسرائیل، شورای امنیت به مسوولیت‌های خود در حفظ صلح و امنیت جهانی عمل کرده و قطعنامه‌های سازمان ملل اجرا شوند تا مردم ما در جولان اشغالی سوریه، فلسطین و لبنان از نعمت آزادی بهره‌مند شوند و نیز کشور مستقل فلسطین که در قطعنامه شماره ۱۸۱ سال ۱۹۴۷ یعنی ۷۳ سال قبل بر آن تاکید شده، تشکیل شود؟

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید