مجتبی ذوالنور رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز بعد از شنیدن توضیحات وزیر امور خارجه به آن واکنش نشان داد. 

به گزارش سلام نو، حجت‌الاسلام ذوالنور در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان سوال از وزیر خارجه درباره‌ی اظهارات‌ش راجع به توان موشکی و اینستکس، گفت: اصل این‌که همه ما باید از هر فرصتی برای تقویت منافع ملی و وحدت استفاده کنیم مورد تردید نیست ما هم در کمیسیون امنیت ملی تلاشمان این است که دستگاه دیپلماسی و شخص وزیر خارجه را حمایت کنیم و اگر هم نکته‌ای مطرح می‌کنیم برای این است که امیدواریم نقاط ضعف برطرف شود.

وی ادامه داد: آقای ظریف بیان کردند که توان معنوی اهمیت دارد و بقاء و دوام ما به این توان معنوی است، اما چرا باید این حرف را به گونه‌ای بگوییم که بعد دیگر تضعیف شود. ایشان گفت که آمریکا با دو بمب می‌تواند تمام سیستم دفاعی ما را مختل کند. در حالی که این خلاف واقع است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: چرا باید جوری حرف بزنیم که دشمن را تقویت و خود را تضعیف کنیم. در این شرایط دشمن به اشتباه محاسباتی گرفتار و تطمیع می‌شود.

ذوالنور یادآور شد: توان نظامی و دفاعی پشتوانه مذاکره است ما همزمان با اوج مذاکرات رزمایشی در خلیج فارس داشتیم و رییس جمهور گفت هرچه بعد موشک‌ها بیشتر باشد توان هم بیشتر می‌شود، معنی‌اش این است که شما که می‌توانید با دو بمب ما را از بین ببرید چرا مذاکره می‌کنیم دشمن چنین پالس‌هایی از ما گرفته که حاضر نشده چنین امتیازی بدهد.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید