سخنگوی گروه طالبان اعلام کرد تا پایان ماه جاری میلادی با آمریکا درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان توافقنامه امضا خواهد کرد.

به گزارش سلام نو، "سهیل شاهین"، سخنگوی گروه طالبان، گفت، هدف این گروه آن است که تا پایان ماه جاری میلادی(ژانویه) در رابطه با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان با آمریکا توافقنامه امضا کند.

شاهین به روزنامه پاکستانی "دان" گفت:‌ هدف طالبان امضای توافقنامه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تا پایان ژانویه است و این گروه آماده است در روزهای منتهی به امضای توافقنامه صلح با آمریکا، گستره عملیات نظامی‌اش را کاهش دهد.

وی افزود، هدف از کاهش عملیات نظامی فراهم کردن محیطی امن برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان است.

شاهین خاطر نشان کرد: این توافقنامه مربوط به آتش بس نیست بلکه در ارتباط با کاهش عملیات نظامی ماست و این کاهش عملیات محدود به نیروهای خارجی نیست و همه نیروها، از جمله نیروهای دولتی افغانستان را شامل می شود.

"ملا عبدالغنی برادر"، مذاکره کننده ارشد طالبان، حدود دو هفته پیش گفته بود، جنگ زمانی در افغانستان خاتمه خواهد یافت که نیروهای آمریکایی از این کشور خارج شوند.

"صدیق صدیقی"، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری افغانستان، یکشنبه پیش اعلام کرد، همه متحدان دولت افغانستان و نیز مردم این کشور قبل از هر اقدام بعدی در روند صلح، خواستار آتش بس هستند.

گفته می شود طالبان در تازه ترین دور گفت وگوهای صلح با آمریکا در دوحه قطر با کاهش حملات به مدت 10 روز موافقت کردند.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید