سرطان می تواند یک بیماری کشنده باشد. این بیماری با رشد غیرطبیعی سلول های بدن شروع می شود. استعمال دخانیات، آفتاب سوختگی ومصرف الکل دلایلی برای سرطان هستند. آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در مواد غذایی خاص می توانند با سرطان مبارزه کنند.

اضافه وزن نیز می تواند منجر به سرطان شود. از این رو افراد برای جلوگیری از سرطان باید با مصرف این غذاهای مغذی وزن خود را کاهش دهند.

همچنین مشخص شده است که بهترین راه برای مبارزه با سرطان خوردن روزانه سبزیجات و میوه است. در زیر لیست چهار غذای مفید برای پیشگیری از سرطان آورده شده است:

1. آلیوم

این ترکیب دارای اثرات ضد میکروبی است که می تواند از بیماری های قلبی عروقی و سرطان جلوگیری کند. سیر که یکی از بهترین منابع است، توانایی کشتن باکتری های مرتبط با سرطان معده را دارد. سیر ممکن است خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ، مری، لوزالمعده و پستان را کاهش دهد.

یک حبه سیر را خرد کنید و بگذارید 15 دقیقه بماند. آن را بپزید یا با آب قورت دهید. دسته دیگر این ترکیب شامل پیاز، پیازچه، تره فرنگی و پیاز است.

2. گلوکوزینولاتها

غذاهایی مانند کلم، گل کلم و کلم بروکلی حاوی این ترکیب هستند. این ماده می تواند آنزیم هایی مانند سولفورافان را برای عبور از روده ها فعال کند. سولفورافان، آلاینده های محیطی را سم زدایی می کند. همچنین می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات، ریه، روده بزرگ، پستان، مثانه، کبد، گردن ، سر، دهان، مری و معده را کاهش دهد.

بخارپز کردن کلم بروکلی و ترکیب سیر با روغن زیتون نه تنها می تواند یک برنامه رژیم غذایی کاهش وزن سالم باشد بلکه در مقابل سرطان نیز مبارزه می کند.

3. لیکوپن

این ترکیب به رنگ قرمز روشن است و به جلوگیری از سرطان کمک می کند. علاوه بر این، همچنین می تواند رشد سلول های سرطانی، ریه و سرطان آندومتر را کاهش یا متوقف کند.

گوجه فرنگی منبع خوبی از این ترکیب است. همچنین می توان آن را با کلم بروکلی و سیر میل کرد. منابع بیشتر شامل گواوا، هندوانه، گریپ فروت، فلفل قرمز، مارچوبه پخته شده، کلم قرمز، مانگو و هویج پخته شده است.

4. اسید الاژیک

این ترکیب از خواص آنتی اکسیدانی تشکیل شده است. این ماده در قسمت هایی مانند پوست، مثانه، ریه، مری و سرطان سینه موثر است. بیشتر میوه هایی که شامل ویتامین C هستند، عبارتند از  توت فرنگی، انگور، تمشک، زغال اخته، انار و گردو. با این حال، مصرف آجیل را کنترل کنید زیرا ممکن است وزن شما را افزایش دهد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید