میخاییل اولیانوف اعلام کرد مسکو به تروئیکای اروپایی شامل فرانسه، آلمان و انگلیس در فعال کردن مکانیسم حل اختلاف دید منفی دارد.

به گزارش سلام نو، نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین‌المللی در وین و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد: مسکو به تروئیکای اروپایی شامل فرانسه، آلمان و انگلیس در مورد پیامدهای آغاز به کار ساز و کار حل اختلافات در برجام هشدار داده است.

«میخاییل اولیانوف» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر مخالفت روسیه با آغاز بکارگیری این ساز و کار خاطرنشان کرد: کرملین نسبت به این اقدام سه کشور اروپایی دیدگاه منفی دارد.

وزیران سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه از اعضای اروپایی برجام سه‌شنبه هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای از آنچه فعال کردن مکانیسم حل اختلاف در این توافق بین‌المللی خوانده اند، خبر دادند.

نماینده دائمی روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایرنا گفت: ما با گوشزد کردن پیامدهای منفی این ساز و کار، شرکای غربی را از چنین گامی برحذر داشته‌ایم.

وی در پاسخ به پرسشی در این باره که ایران چه واکنشی می تواند به این رویه که از سوی اعضای اروپایی برجام آغاز شده داشته باشد، اظهار داشت: دادن توصیه به شرکای ایرانی در مورد چنین مساله حساسی بویژه از طریق رسانه‌ها غیرممکن است.

مقام‌های روس در روزهای اخیر از  اقدام سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان در خصوص برجام انتقاد کرده اند.

سرگئی لاوروف کفیل وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه در یک نشست خبری  با اشاره به اقدام سه کشور اروپایی شامل فرانسه، المان و انگلیس که اعلام کرده اند ساز و کار حل و فصل اختلافات در چارچوب برجام را راه اندازی می کنند، اظهار داشت: این وضعیت نگران کننده است، اوضاع پیرامون برجام سیر خطرناک پیدا کرده است.

لاوروف افزود: سه کشور اروپایی به نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجه نامه فرستاده و از تصمیم خود برای آغاز ساز و کار حل و فصل اختلافات برجام خبر داده اند.

وی ادامه داد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بارها هشدار داده است که اروپایی ها در یک مرحله ای از وضعیت پیرامون ایران استفاده می کنند تا این کشور را مقصر بدانند.

وی با بیان اینکه کشورهای اروپایی بر اجرای تعهدات ایران در برجام تاکید دارند، اظهار کرد: اروپا از آمریکا بخاطر خروج از برجام انتقاد کرده اما از ایران هم می خواهد بطور کامل این توافق را اجرا کند.

لاوروف به این نکته نیز اشاره کرد که سه کشور اروپایی تحت فشار و تهدید آمریکا مبنی بر اعمال تعرفه ۲۵ درصدی برای خودروهای وارداتی آمریکا از اروپا، موضع خود در قبال برجام را سخت کرده اند.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد هسته ای این کشور نیز گفت: طرف روسی بر این باور است که دلیلی برای آغاز بکار ساز و کار حل و فصل اختلافات پیرامون برنامه هسته ای ایران وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که سه کشور اروپایی با اقدام در این زمینه، می خواهند وضعیت را به رویارویی بکشانند.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید