با بررسی خارجی های تیم های مدعی مشخص می‌شود پس از مدت‌ها لیگ ایران شاهد بازیکنان باکیفیت خارجی است و هواداران تیم‌های بزرگ ایران خیالشان راحت است که پول و هزینه باشگاهشان برای بازیکنان بی‌کیفیت هدر نمی‌رود.

سلام نو - سرویس ورزشی:  حالا آمار خارجی‌های باکیفیت لیگ بالا رفته است و به قول معروف، غریبه‌ های لیگ نوزدهم امتحان خود را پس داده‌اند. مدت‌ها بود که مدعیان قهرمانی برای تقویت خود به سراغ بازیکنان خارجی می‌رفتند و تنها چیزی که نصیبشان می‌شد، قرارداد سنگین بازیکن بود که محرومیت و یا جریمه‌ای چند برابر را در پی داشت.

شیخ دیاباته

شیخ استقلالی، در اولین فصل حضورش در ایران حسابی گل کاشت و گل زد تا خیال آبی‌ها بالاخره راحت شود که توانسته‌اند جایگزینی برای تیام پیدا کنند. زوج او و قائدی، لقب بهترین خط حمله را نصیب استقلال کرده و حالا او با 8 گل زده، یکی از شانس‌های آقای  گلی لیگ ایران است.

استنلی کی‌روش

آقای گل فصل پیش لیگ ایران، در ابتدای فصل قرارداد خود را با سپاهان تمدید کرد تا باز هم شاهد درخشش او در لباس زرد اصفهانی‌ها باشیم. این مهاجم برزیلی، علی رغم مصدومیت‌های ابتدای فصل با برگشت به میدان عملکرد خوبی داشته و در هفته‌های اخیر، با ضربات سر خود حلال مشکلات امیر قلعه‌نویی بوده است. او در لیگ نوزدهم 6 گل به ثمر رسانده و تنها 3 گل با صدرنشین گلزنان لیگ برتر فاصله دارد.

اوساگونا

مهاجم فصل پیش ذوب‌آهن خیلی زود از این تیم جدا شد و حاضر به تمدید قرارداد با سبزپوشان اصفهانی نشد. شاید آمار گلزنی او در 2 یا 3 فصل اخیر خوب نبوده باشد اما این مهاجم نیجریه‌ای یکی از ستون‌های اصلی ذوب‌آهن منصوریان بود و باعث شد تا این تیم، تنها نماینده ایران باشد که می‌تواند از گروهش بالا برود. همچنین اوساگونا آمار خوبی را در پاس گل ثبت کرد و زوج خوبی را با ارسلان مطهری ساخته بود.

میمبلا

هافبک مهاجم خوش‌تکنیک تراکتور، در همان فصل اول توانست با تکنیک زیبای خود و شوت‌های انفجاری‌اش از هواداران تراکتور دلبری کند و شاید اگر دنیزلی بی‌انگیزه روی نیمکت تراکتور نبود، او آمار بهتری را می توانست در گلزنی و گلسازی برا خود ثبت کند.

آنتونی استوکس (احتمالی)

مهاجم ایرلندی و سابق سلتیک، به زودی با عقد قراردادی پرسپولیسی می شود و می‌تواند روزهای خوبش در تراکتور را تکرار کند. مهاجم پا به توپی که چارچوب دروازه را به خوبی می‌شناسد و یم داند چگونه خود را در موقعیت گل قرار دهد. تنها نکته منفی مهاجم سابق تراکتور بی‌نظمی او است که باید دید آیا این کار را در پرسپولیس تکرار می‌کند یا خیر.

هرویه میلیچ

دفاع چپ استقلال خیال آبی‌ها را از سمت چپ این تیم راحت کرده و موفق شده میلاد زکی‌پوری که هواداران استقلال دوسش ندارند را نیمکت‌نشین کند. نفوذهای متعدد و در اختیار تیم بودن، از ویژگی‌ها مدافع سابق ناپولی و فعلی استقلال است و موفق شده در این فصل 2 گل هم برای آبی‌ها پایتخت به ثمر برساند.

گئورگی ولسیانی

بدون شک، یکی از بهترین خارجی‌های اخیر لیگ ایران هافبک مدافع سپاهان است. پنالتی‌زنی که خیال امیر قلعه‌نویی را د خط دفاع و خط حمله راحت کرده است. درخشش سال گذشته او در نساجی، نظر قلعه‌نویی را جذب کرده و حالا او را به یکی از ستون‌های اصلی سپاهان تبدیل کرده است.

بشار رسن

هافبک عراقی پرسپولیس، تاثیرگذاری‌اش را به هواداران ثابت کرده است و نشان داده هر موقع آماده باشد، پرسپولیس می تواند حریفان را با اختلاف گل بالا شکست دهد. این هافبک 23 ساله علی رغم مشکلات مالی که با پرسپولیس دارد به هواداران این تیم وفادار مانده و آن‌ها نیز دوست ندارند به این راحتی ها، بازیساز تیمشان را از دست دهند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید