سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی بیان کرد امکانات و ظرفیت‌های سپاه برای کمک به سیل‌زدگان مناطق سیستان و بلوچستان  بسیج شده است.

به گزارش سلام نو، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از گسیل امکانات و ظرفیت‌های سپاه برای کمک به سیل‌زدگان مناطق سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: بیمارستان صحرایی پیشرفته امروز راه‌اندازی می‌شود.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی که به منظور مدیریت روند امدادرسانی به سیل زدگان و تسریع در گسیل امکانات سپاه برای یاری رساندن به آنان، به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است، امروز چهارشنبه وارد چابهار شد و در جمع خبرنگاران ابعاد سیل را وسیع را اعلام کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: با حضور میدانی و استقرار قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و فعالیت سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان از همان ساعت ابتدایی وقوع سیل تمام برادران ما با تمام توان وارد عمل شدند.

سلامی افزود: ۵ گروه سپاه با ۵۰دستگاه مهندسی در حال بازگشایی مسیرها و راه‌ها هستند، ۳ فروند بالگرد نیروی زمینی سپاه در حال امداد رسانی هستند و گروه‌های متعدد جهادی و بسیج  هم وارد عمل شده‌اند.

وی درخصوص افزایش امکانات امداد رسانی سپاه نیز گفت: نیروی دریایی سپاه هم در حال انتقال امکانات خود به مناطق سیل‌زده است. البته این اقدامات از دقایق اولیه وقوع سیل از همان ساعات اولیه وقوع سیل نیروی دریایی نیز با امکانات خوبی وارد عمل شده بود.

فرمانده کل سپاه در ادامه تصریح کرد: امروز یک بیمارستان صحرایی با امکانات بالا مستقر خواهد شد و به درمان بیماران خواهد پرداخت.

سلامی افزود: ما تمام امکانات استان‌های همجوار و  معین را به سمت منطقه گسیل خواهیم کرد و همه امکانات خودمان را به کار خواهیم گرفت.

ورود سامانه بارشی و بارندگی‌های سیل آسا در روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی‌ماه سبب قطع ارتباط ۵۰۰ روستا در سیستان و بلوچستان شده بود که به همین دلیل و شرایط بد جوی در روز نخست امکان امداد رسانی بسیار محدود بود اما پس از آن کار امدادرسانی و ارائه خدمات به سیل زدگان بوسیله قایق، چرخ‌بال و روستاهایی که ارتباط زمینی آنها برقرار شده به وسیله خودروهای سبک و سنگین با سرعت ادامه دارد.

در روزهای گذشته ۵۰۰ روستای شهرستان‌های چابهار، کنارک، ‌نیکشهر، سرباز و دلگان دچار سیل و سیلاب شده بودند.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید