محمد حسین‌پور اعلام کرد بعد از تورنمنت بین‌المللی امارات، وزنه‌برداران اعزامی به پارالمپیک توکیو مشخص خواهند شد.

به گزارش سلام نو، دبیر فدراسیون جانبازان و معلولان با اشاره به کسب ۸ سهمیه پارالمپیک توکیو در پاراوزنه‌داری گفت: وضعیت وزنه‌برداران اعزامی به پارالمپیک توکیو بعد از تورنمنت بین‌المللی امارات که آخرین مرحله کسب سهمیه پارالمپیک است، مشخص خواهد شد.

محمد حسین‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص مسابقات قهرمانی کشور و این که آیا احتمال تغییرات در تیم وزنه‌برداری اعزامی به پارالمپیک توکیو وجود دارد یا خیر؟ تصریح کرد: تیم ملی وزنه‌برداری معلولان از ۲ سال گذشته استارت کار خود را برای حضور در پارالمپیک توکیو زد و بعد از شرکت در این تورنمنت‌ها و کسب سهمیه الان جایگاه آن تثبیت شده و برای حفظ این جایگاه باید در آخرین مرحله مسابقات کسب سهمیه که فروردین در امارات برگزار می‌شود، شرکت کند. بنابراین تا مسابقات پارالمپیک توکیو هیچ تغییراتی در تیم ملی نمی‌توانیم اعمال کنیم.

دبیر فدراسیون جانبازان و معلولان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸ سهمیه در وزنه‌برداری کسب شده که در برخی وزنها مثل ۱۰۷ و ۱۰۷+ کیلوگرم دو وزنه بردار داریم که بعد از امارات نفر اعزامی این دو وزن مشخص خواهد شد. همچنین در ۵۹ کیلوگرم هنوز وضعیت یوسف یوسفی برای اعزام به توکیو مشخص نیست. وی در حال حاضر از نظر رنکینگ در جایگاه ششم قرار دارد و بعد از رکوردگیری تیم ملی وضعیت وی برای حضور در توکیو بررسی خواهد شد. بقیه وزنه‌برداران شرایط یکسانی دارند و از نظر رنکینگ در جایگاه اول تا سوم دنیا قرار دارند.

حسین‌پور همچنین پیرامون این پرسش که آیا در وزن ۸۸ کیلوگرم وزنه‌برداری در توکیو خواهیم داشت یا خیر؟ افزود: بعد از غیبت مجید فرزین در اردوهای تیم ملی و مسابقات کسب سهمیه موفق نشدیم وزنه بردار دیگری را جایگزین او در این وزن کنیم. بنابراین در توکیو در این وزن وزنه‌بردار نخواهیم داشت.

وی در پایان در خصوص وضعیت سرمربی تیم ملی پاراوزنه‌برداری و این که حکم وی چه زمانی ابلاغ خواهد شد، گفت: عقد قرارداد با احمد دلجوان سرمربی تیم ملی پاراوزنه‌برداری بستگی به تصمیم کمیته ملی پارالمپیک دارد و در این زمینه ما دخیل نیستیم. بعد از پایان اولین اردوی تیم ملی، کمیته ملی پارالمپیک قطعا حکم وی را ابلاغ خواهد کرد.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید