۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
کد خبر: 39501627

وقتی افراد به شهرهای مختلف سفر می کنند برای خوردن غذا ترجیح می‌دهند غذای محلی آن شهر را امتحان کنند زیرا آن غذا فقط درون شهری یافت می‌شود و اگر در شهرهای دیگر طبخ شود قطعاً طعم و مزه خاصی که در آن منطقه دارد را نمی دهد.

پس اگر شما هم به شهرهای شمالی ایران سفر کردید و از ساری گذر کردید بهتر است که از غذای محلی همان منطقه لذت ببرید و امتحان نمایید به همین خاطر ما به شما پیشنهاد می کنیم که در سلام نو با ما همراه باشید تا غذاهای محلی منطقه ساری را به شما معرفی نماییم و در نهایت طریقه درست کردن آن را به شما آموزش دهیم .

شیشه ناز غذای محلی ساری

مواد لازم برای غذای شیشه ناز

گردو

کنجد

پیاز

روغن

گوشت گوسفندی

دانه انار

تخم مرغ

شکر

زردچوبه

آب انار ترش

طرز تهیه شیشه ناز ساری

برای درست کردن این غذا ابتدا پیاز را در روغن تفت داده و بعد از آنکه کمی سرخ شد گوشت‌ها را به همراه زردچوبه اضافه کنید و بعد انار دانه شده را اضافه کنید برای این غذا لازم است گردو و کنجد را آسیاب نمایید و پس از آسیاب نمودن به گوشت اضافه کنید وقتی خورشت پخته شد می توان تخم مرغ را به مانند نیمرو یا به صورت هم زده بر روی خورشت ریخت و حتی در بعضی از مواقع نیمرو را جداگانه سرو می کنند .

ترش سماق غذای محلی ساری

همانطور که از اسم این غذا مشخص است دارای طعم ترش مزه ای می باشد و برای افرادی که به ترشیجات علاقه دارند بسیار مناسب است این غذا در بین مردم ساری و مازندران طرفداران بسیار زیادی دارد .

مواد لازم برای ترشی سماق

سینه مرغ

سبزی خورشت

سماق

سیر

لوبیا قرمز

غوره و آبغوره

طرز تهیه ترش سماق

برای درست کردن این غذای محلی ابتدا پیاز ها و سیر  را کاملا ریز خرد کنید و سپس در داخل روغن تفت داده و سینه مرغ را به همراه ادویه های لازم و سماق را به مواد اضافه کرده بعد از آنکه پیاز ها به خوبی تفت داده شد و سینه‌مرغ شما سرخ شد سبزی سرخ شده خود را به آن اضافه کنید و سماق را نیز در داخل قابلمه بریزید برای این غذا باید از قبل لوبیا را بپزید و به آن اضافه نمایید .

توجه کنید در ریختن سماق زیاده روی نکنید زیرا سماق زیاد موجب تلخ شدن غذا می شود .

کدو مسما غذای محلی ساری و مازندران

کدو مسما یک غذای بسیار مقوی می باشد که دارای ویتامین و پروتئین های لازم برای بدن است اگر به ساری سفر کردید پیشنهاد می‌کنیم از خوردن کدو مسما غافل نشوید زیرا بسیار خوشمزه می باشد و به ذائقه اکثر افراد نزدیک است .

مواد لازم برای تهیه کدو مسما

گوشت گوسفند یا مرغ

کدو

آبغوره

آبلیمو

گوجه فرنگی

فلفل و زردچوبه و پیاز

طرز تهیه خورشت کدو مسما

برای درست کردن خورشت کدو مسما  ابتدا پیازها را در داخل روغن تفت داده و سپس گوشت را به آن اضافه نموده و به همراه پیاز ها سرخ کنید سپس کدو هایی را که از قبل به صورت حلقه ای و یا دراز خرد کرده اید را در داخل تابه ای جداگانه سرخ نمایید و به آن گوجه فرنگی اضافه کنید و در انتها ادویه های لازم و آبغوره را اضافه کنید و همچنین کدوها را به داخل قابلمه ای که گوشت و پیاز را سرخ کرده اید اضافه کنید .

ته چین گوشت یکی از غذاهای خوشمزه شهر ساری

این غذا علاوه بر طعم بی نظیر از دارای شکل بسیار زیبایی می باشد و اشتهای هر فرد را برای غذا باز می‌کند و البته می‌توان به خاصیت این غذا برای تقویت بدن در مقابل امراض عفونی اشاره کرد . این غذای محلی در اکثر رستوران های ساری موجود است .

مواد لازم ته چین گوشت ساری

گوشت گوساله یا گوسفند

چغندر

سیب زمینی

آلو

برنج

ادویه های لازم

طرز تهیه ته چین گوشت

برای این غذا باید برنج را آبکش کرده و بعد پیاز و چغندر و سیب‌زمینی را مخلوط نمود و در انتهای قابلمه‌ای که روغن ریخته ای  بچینید و سپس به مدت ۳ الی ۴ ساعت بر روی حرارت ملایم قرار داده تا پخته شود .

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید