اصلا در فکرت هم نمی‌گنجد که مدعیان اخلاق در صدا و سیمایی که قرار بود دانشگاه باشد به طور تلویحی انسانی دیگری را به تعرض یا تجاوز توسط یک تروریست تهدید می‌کند!

سلام نو – سرویس سیاسی: "از این واقعه عبور خواهیم کرد. ازاین اتفاقات ده تای دیگر هم اتفاق بیفتد در برابر واقعه اصلی هیچ است." این حرف‌های نادر طالب‌زاده، فعال فرهنگی-سیاسی اصولگرا در میزگردی سه نفره با حضور محمدصادق کوشکی و امیرحسین ثابتی درباره حوادث اخیر به خصوص ساقط شدن بوئینگ توسط پدافند سپاه است.

حرف عجیبی است. باورت نمی‌شود. در صدا و سیما جمهوری اسلامی و از دهان نادر طالب‌زاده حرف‌هایی را بشنوی که از دهان ماکیاولی هم نشنیدی.

اما این آخرش نبود و جایی از میزگرد کوشکی با طعنه خطاب به یک کارگردان سینما و دخترش می‌گوید: "خانمی که میای فراخوان می‌زنی، می‌دونی اگر دست عبدالمالک ریگی به تو، دخترت و کس و کارت می‌رسید می‌دانید چی می‌شد؟شاید شما خوشتان بیاید، اما مردم خوششان نمی‌آید!"

اصلا در فکرت هم نمی‌گنجد که مدعیان اخلاق که سینه را برای دفاع از  سپهبد قاسم سلیمانی سپر کرده‌اند در صدا و سیمایی که قرار بود دانشگاه باشد به طور تلویحی انسانی دیگری را به تعرض یا تجاوز توسط یک تروریست تهدید می‌کند!

این دو جمله اما تنها بخشی کوتاه از کنش رسانه‌ای صدا و سیما در دو روز اخیر است، مجموعه رسانه‌ای که قرار بود یار نظام باشد ولی عملا مدت‌ها است به بار نظام تبدیل شده.

بیایید واکنش‌های صدا و سیما در نزدیک ده روز اخیر را مرور کنیم. پوشش کلشیه‌ای مراسم سردار سلیمانی، پررنگ شدن مجریان و گزارشگران بدنام رسانه، عدم اعتراف به اشتباه در ماجرای بوئینگ، تلاش برای توجیه خطای انسانی و این که اهمیتی ندارد، تهیه گزارش‌های تحریک آمیز برای مردم عصبانی که درمانده و خشمگین هستند، به رسمیت نشناختن معترضین و حالا هم تهدید هنرمندان و کوچک شمردن سقوط بوئینگ!

روند فاسد و ناکارآمد که فریاد مجریان این رسانه را نیز به در آورده، از جمله سید مرتضی فاطمی مجری برنامه اختیاریه با انتقاد از حرف‌های کوشکی در توئیتی نوشت:

شاید هم خوشت می‌آمد؟! آقای کوشکی به چه اجازه و حقی درباره ناموس مردم حرف می‌زنی؟ قاسم سلیمانی برای همه مردم ایران می‌جنگید. برای همه ناموس ایران، حتی برای مخالف‌ها، بین مردم خط کش نمی‌گذاشت. فرق حاج قاسم و امثال تو همین است. استاد، نه از سیاست چیزی می‌دانی نه از اخلاق!!

صنم حقیقی نیز در واکنش به صحبت‌های کوشکی در توئیتی نوشت:

مجری آن برنامه تلویزیونی دانشجویی که کوشکی در آن علنا گفت 'شاید آن خانم هنرمند خوشش میاد ریگی دستی بهش برسونه" چی فکر کرده اون لحظه؟ یک بی‌ادب که تمام وجوهات انسانیت ازش رخت بربسته استاد دانشگاه هست و در برنامه تلویزیون حضور داره. شما چطور استعفا نمیدی آقای مجری؟ همدم احمق چرا شدی؟

ادبیات کوشکی و طالب‌زاده البته ادبیات کم سابقه‌ای نیست ولی ظهور آن در تریبون رسمی صدا و سیما آن هم در شرایطی که کشور به همدلی و وحدت نیاز دارد عجیب است و این را به ذهن می‌رساند که مدیران سیما از گسترش تنش و خشم استقبال می‌کنند.

در حالی که فرمانده نیروی هوا و فضای سپاه می‌گوید گردنش از مو باریک‌تر است و فرمانده سپاه می‌گوید کاش در هواپیما بود و می‌مرد و سپاه حاضر است جانش را برای رفاه مردم بدهد صدا و سیما چرا انگشت اتهام خود را به سوی مردم می‌گیرد و به انواع مختلف آن‌ها را تحقیر و تهدید می‌کند و به انوع مختلف می‌خواهد بگوید که ساقط شدن هواپیما مسئله مهمی در برابر عملیات موشکی سپاه نیست؟

فرید مدرسی کارشناس رسانه با اشاره به حضور کوشکی در صدا و سیما می‌نویسد:

تهوع‌آور است که  صداوسیمای بی‌درپیکر پسمانده‌ها را بر کرسی کارشناسی می‌نشاند تا فحش‌هایی که در کودکی آموختند، تکرار کنند. اینان می‌خواهند به پارلمان بروند که تلویزیون ملی را دکان کردند؟

اشاره فرید مدرسی به نکته جالب توجهی است و آن حضور تبلیغاتی کوشکی در تلویزیون است! کسی که نامزد تایید صلاحیت شده انتخابات مجلس است.

کوشکی در حالی این تایم تبلیغاتی مجانی در صدا و سیما را دارد که برخی نمایندگان فعلی مجلس به بهانه عدم حضور تبلیغاتی در تلویزیون با دکور و آباژور سانسور می‌شوند.

این استانداردهای دو گانه صدا و سیما، این خط کشی‌های عجیب و غریب که با منافع ملی در تناقض است، این تاخت به قلب مردم و ایجاد دو قطبی‌های نفرت انگیزِ خشم آور در نهایت نه تنها ریشه به تیشه این سازمان رسانه‌ای بلکه ریشه به تیشه امنیت ملی کشور می‌زند روندی که کسی باید جلوی آن را بگیرد وگرنه تحمل هزینه آن برای دولت و ملت ناممکن خواهد بود!

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید