پس از گذشت 13 سال، دوباره نام دایی و قلعه نویی برای نیمکت تیم ملی مطرح شده است و سرمربی سپاهان گوی سبقت را از رقیب دزیده است.

سلام نو - سرویس ورزشی: حالا پس از سال­ها نوبت امیر قلعه نویی است که به خواسته دلش برسد و دوباره سرمربی تیم ملی ایران شود. خواسته ­ای که حالا 13 ساله شده و انگیزه فراوانی در آن دیده می­­شود. سرمربی فعلی سپاهان با بد خاطره­ای از تیم ملی جدا شد و در تمام این سال­ها سعی کرد تا نشان دهد یکی از پرافتخارترین مربی­ های فوتبال ایران است.

شاید هیچ­کس فکر نمی­کرد در دقیقه 119 بازی با کره­ جنوبی در یک چهارم نهایی جام ملت­ها آسیا، قرار است وحید طالب لو جای رودباریان را بگیرد اما تعویض ناگهانی و ریسکی قلعه نویی تمام ذهن­ها را متعجب کرد. او می­دانست با این کار یا تبدیل به یک قهرمان ملی می­شود و یا جایگاهش را از دست می­ دهد؛ جایگاهی که حالا قلعه نویی پس از 13 سال در حال بازگشت به آن است. حذف تلخ از جام 2007، شاید سرمربی سپاهان را تغییر داده باشد اما تاکتیک­هایش را عوض نکرده است. هنوز سیستم "علی اصغری مدرن" پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر نکرده است و از قضا امیر هم خیلی خوب با آن نتیجه می­گیرد. شاید اگر قلعه نویی دوباره سرمربی تیم ملی شود، چند رامین رضاییان و چهار پنج­ تا وریا غفوری را به تیم ملی دعوت کند و حتی برای کی­روش استنلی پاسپورت ایرانی بگیرد تا یک علی دایی نوین از او بسازد.

باید قبول کرد با پیشرفت چشمگیر فوتبال در ژاپن، کره­ جنوبی و حتی قطر به کار بردن این تاکتیک ­ها حتی ریسکش از تعویض دروازه­ بان در دقیقه 119 هم بیشتر است. امیر استقلالی ­ها مثل همیشه یک رقیب دارد و آن هم کسی نیست جز علی دایی؛ همان کسی که بعد از اخراج قلعه نویی از نیمکت تیم ملی، جانشینیش شد و نتایج درخشان رفیق و رقیب دیرینه ­اش را ادامه داد و او هم اخراج شد.

فرق آقای گل فوتبال جهان با قلعه نویی در دعوت بازیکنان است؛ به احتمال زیاد دایی دور پیشکسوت­ هایی چون مسعود شجاعی و اشکان دژاگه را خط می­زند و یک مشت جوان ناشناخته را ملی ­پوش می­کند. همچنین هیات رییسه هم باید حواسشان باشد که تیم ملی هیچ­ جایی نباید برود زیرا شماره 10 سال­های نه چندان دور این تیم، فقط در تهران کار می­کند و حضور در شهرها و کشورهای دیگر برای پوستش ضرر دارد! خوبی دایی به قلعه نویی این است که حداقل تاکتیک­ هایش کمی متفاوت است و مثلا علاوه بر سانترهای هوایی، سانترهای زمینی هم داریم تا مدافعان حریف نتوانند با خطای انسانی آن تلاش­ها را بسوزانند.

با تمام این اوصاف، چیزی تا انتخاب یکی از این دو گزینه داخلی نمانده و حتی هیات رییسه، یحیی گل محمدی را با تفکرات اروپایی و بیگانه­ اش کنار گذاشتند تا خیالشان راحت باشد نیمکت تیم ملی تماما ایرانی است. باید دید کدام یک افتخار نرسید ایران به جام جهانی قطر را به نام خود ثبت می­کند و تا 13 سال دیگر پزش را می­دهد؟

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید