۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 39318846

یوری بورینکوف در بیانیه‌ای اعلام کرد از فردا سه گذرگاه جهت خارج کردن غیرنظامیان از منطقه کاهش تنش ادلب باز خواهند شد.

به گزارش سلام نو، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد فردا (دوشنبه) سه گذرگاه جهت خارج کردن غیرنظامیان از منطقه کاهش تنش ادلب واقع در شمال غرب سوریه باز خواهند شد.

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، یوری بورینکوف، رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) وابسته به وزارت دفاع این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: درخواست‌های متعددی از طرف شهروندان سوری در مناطق تحت کنترل گروه‌های مسلح در منطقه کاهش تنش ادلب برای بازگرداندن آنها به خانه‌هایشان در اراضی آزاد شده دریافت کردیم.

بورینکوف اظهار کرد: در راستای برنامه‌ریزی برای انتقال غیرنظامیان به مناطق تحت کنترل نیروهای دولت سوریه سه گذرگاه در ابوالظهور، الهبیط و الحاضر از ساعت ۱۲ فردا دوشنبه ۱۳ ژانویه باز خواهند شد.

رئیس مرکز حمیمیم گفت: در این گذرگاه‌ها نقاطی برای ارائه کمک‌های اولیه، آب آشامیدنی، غذای گرم، دارو و لوازم ضروری در نظر گرفته شده و همینطور وسایل نقلیه‌ای برای انتقال غیرنظامیان متمایل به خروج از مناطق تحت کنترل گروه‌های مسلح تامین خواهند شد.

وی افزود: روند انتقال و نحوه فعالیت گذرگاه‌ها با ارسال پیامک، انتشار بیانیه، گزارش‌های تلویزیونی و رادیویی به ساکنان محلی اطلاع داده خواهد شد.

از طرف دیگر حدود سه میلیون تن از ساکنان استان ادلب سوریه که نیمی از آنها را آوارگان تشکیل می‌دهند، از تصمیم شورای امنیت برای تمدید سازوکار ارسال زمینی کمک‌های بشردوستانه استقبال کردند.

از سال ۲۰۱۴ شورای امنیت هر ساله کمک‌رسانی‌ها به مناطق خارج از کنترل نیروهای ارتش سوریه از چهار گذرگاه مرزی را تمدید می‌کند اما در ۲۰ دسامبر تمدید این ماموریت با مخالفت روسیه و چین مواجه شد.

پس از برخی مذاکرات و در ادامه برخی امتیازدهی‌ها میان کشورهای مربوطه، شورای امنیت روز جمعه این کمک‌رسانی‌ها را تنها برای شش ماه تمدید کرد و قرار شد این اقدام تنها از دو نقطه در مرزهای سوریه و ترکیه انجام شود.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید