رئیس جمهور اوکراین خواستار تحقیقات کامل ایران درباره سقوط هواپیمای خطوط هوایی اوکراین شد.

به گزارش سلام نو، پس از آنکه ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است، رئیس جمهور اوکراین خواستار تحقیقات کامل ایران درباره سقوط این هواپیما شد.

رسانه های خارجی به نقل از بیانیه روز شنبه ولودیمیر زلنسکی نوشتند که انتظار می رود مسئولان سرنگونی هواپیما، مجازات شده و به طور رسمی عذرخواهی کنند و غرامت پرداخت شود.

رئیس جمهوری اوکراین همچنین اعلام کرد که انتظار دارد کارشناسان این کشور از دسترسی وهمکاری کامل برخوردار باشند.

وادیم پریستایکو وزیر امور خارجه اوکراین نیز ساعاتی قبل از اعلام خطای انسانی از سوی ایران گفته بود اگر ثابت شود ایران در سرنگونی این هواپیمای اوکراینی نقش داشته از این کشور غرامت خواهیم گرفت.

بر اساس گزارش تارنمای آژانس اطلاعاتی یونیَن، وزیر امور خارجه اوکراین گفته بود هنوز برای اظهارنظر در این زمینه زود است اما اگر ثابت شود ایران در این سقوط نقش داشته خواستار پیگرد و دریافت غرامت خواهیم شد.

ساعاتی پیش ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است.

این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیرممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با خطاهای صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی هم در بیانیه ای تصریح کرد که «این حادثه دردناک موضوعی نیست که به سادگی بتوان از کنار آن گذشت. می‌بایست تحقیقات تکمیلی برای شناسایی کلیه علل و عوامل این فاجعه ادامه یافته و مسببین این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و نتایج به استحضار ملت شریف ایران و خانواده‌های قربانیان برسد».

یک هواپیمای خطوط هوایی اوکراین روز چهارشنبه پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی(ره) بر اثر خطای انسانی و بصورت غیر عمد مورد اصابت قرار گرفت و در نتیجه این حادثه ۱۷۶ مسافر و خدمه از جمله ۱۴۶ مسافر ایرانی خدمه جان باختند.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید