نوشیدن شیر هر روزه عادتی بسیار سالم است، مادامی که به لاکتوز حساسیت نداشته باشید. انسان­ها تنها گونه ای هستند که پس از شیرخوارگی همچنان شیر می نوشند، و کمی عجیب است که مصرف شیر مادر انسان از دوران کودکی را کنار می گذاریم اما با نوشیدن شیر گاو که مخصوص گوساله ها  است، مشکلی نداریم. شاید هم دلیل نوشیدن شیر گاو پی بردن به محتوای تغذیه ای آن است.

مصرف لبنیات بدون ناراحتی یکی از بهترین راه ها برای استفاده از یک پروفایل تغذیه ای متنوع است. تحقیقات نشان می دهد شیر گاو ارگانیک در چندین راه حیاتی از شیر معمولی سالم تر است. اگر تصمیم دارید شیر را به یک عادت روزمره تبدیل کنید، خرید ارگانیک راهی هوشمندانه برای بهره‌مندی بیشتر از آن است .بدون شک، مصرف روزانه شیر موجب می شود بدن شما به نحو احسنت کار کند.

اسیدهای چرب سالم قلبی بیشتری دریافت خواهید کرد

هنگامی که گاوهای شیری بیشتر از علف به جای آرد ذرت تغذیه می شوند، باعث بهبود مشخصات اسیدهای چرب شیر حاصل از آن می شود. محققان پس از آزمایش نزدیک به 400 نمونه شیر معمولی و ارگانیک طی مدت 18 ماه این موضوع را تعیین کردند. این بدان معنی است که شیر ارگانیک اسیدهای چرب امگا 3 بیشتری دارد، در حالی که شیر معمولی امگا 6 بیشتری دارد.

اگر به طور مرتب قادر به تهیه شیر ارگانیک نیستید، مصرف شیر را کنار نگذارید. شیرکامل را بخرید، زیرا اسیدهای چرب سالم در چربی شیر یافت می شوند.

مصرف شیر وزنتان را کم می کند

شیر روشی آسان برای جذب برخی از پروتئین های با کیفیت بالا به رژیم غذایی تان است و مطالعات نشان می­دهد که افزایش مصرف شیر می تواند به شما در از دست دادن چند پوند وزن کمک کند. نوشیدن شیر با یک وعده غذایی احساس سیری را افزایش می دهد، زیرا پروتئین باعث هضم غذا می شود و شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد.

علاوه بر پروتئین، شیر ویتامین D و کلسیم دارد، که هر دو موجب چربی سوزی می شوند.

شیر مواد مغذی خالص با کالری نسبتاً کمی دارد

یک لیوان شیر ارگانیک حاوی حدود 136 کالری است. که با دارا بودن کلسیم، پروتئین، ید، پتاسیم، فسفر، ویتامین A ، ویتامین D و ویتامین های B2 و B12  فراتر از حد انتظار است. شما حتی می توانید با انتخاب شیر کم چربی کالری کمتری دریافت کنید.

شما توده عضلانی را حفظ خواهید کرد

تمرینات قدرتی چیزی بیش از بالا بردن وزن نیست. رژیم غذایی همچنین نقش مهمی در ساخت و نگه داشتن عضلات دارد. هنگامی که در حال تلاش برای ایجاد توده عضلانی هستید، پس از مصرف نسبت مناسب پروتئین به کربوهیدرات ها بعد از تمرین، نتیجه بهتری می گیرید.

شیر دارای این نسبت بهینه و همچنین اسیدهای آمینه زنجیره ای شاخه دار، برای رشد و نگهداری مناسب ماهیچه ها است. این واقعیت که شیر از پروتئین های حیوانی برخوردار است به معنای آن است که بدن پروتئین را از شیر بیشتر از منابع دیگر جذب می کند.

می توانید کمتر اسفناج بخورید

تصور می شود شیر بر اساس میزان کلسیم آن، برای بدن خوب است. بسیاری از ما به اندازه کافی از آن استفاده نمی کنیم، این یک مشکل است، زیرا کلسیم نه تنها استخوان های سالم ایجاد می کند، بلکه موجب لخته شدن خون، منقبض شدن عضلات و ضربان زدن قلب می شود.

منابع دیگر رژیم غذایی شامل سبزیجات دارای برگ سبز مانند اسفناج هستند، اما برای دریافت مقدار کلسیم در یک لیوان شیر، باید 10 فنجان اسفناج میل کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید