معاون آب و آبفای وزیر نیرو نوشت: بارندگی در استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان‌ جنوبی به دلیل جذب کمتر در زمین، احتمال بروز خطر در این استان‌ها را افزایش می‌دهد.

به گزارش سلام نو، «قاسم تقی زاده خامسی» روز جمعه با انتشار عکس‌هایی از ورود سامانه بارشی به کشور در صفحه اینستاگرام خود نوشت:بارندگی در سطح نیمی از کشور در روزگاری که خبر خوب کمتر شنیده می‌شود موجب دلگرمی است، به خصوص اینکه این بارش‌ها در مناطقی صورت می‌گیرد که در معیشت و زندگی مردم تاثیر جدی دارد.

وی افزوده است: جنوب فارس و بوشهر، هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی مناطقی هستند که از امروز بارندگی را مشاهده می کنند.

تقی زاده خامسی اضافه کرد: اکثر پایگاه‌های هواشناسی جهان نشان می‌دهد که از امروزباید بارندگی کم و بیش را انتظار داشت و در مناطقی مثل سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی که باران جذب کمتری در زمین دارد، ممکن است مخاطرات بیشتری وجود داشته باشد.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت منابع آب ایران گفت: پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی از افزایش بارش‌ها در استان‌های جنوبی حکایت دارد و بر این اساس احتمال وقوع سیلاب در این استان‌ها در روزهای آتی، دور از انتظار نیست.

«سیف‌الله آقابیگی» روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی و پایش مدل های جوی، روزهای جمعه و شنبه بارش‌های قابل توجهی در تعدادی از استان‌های جنوبی و همچنین جنوب شرق مانند هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و نیز مناطقی از استان‌های بوشهر و فارس مشاهده خواهیم کرد./ ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید