کیمیا علیزاده جدیدترین ورزشکاری است که به پرچم کشورش پشت کرده و قرار است در مسابقات جهانی زیر پرچم کشوری دیگر به میدان رود.

سلام نو - سرویس ورزشی: شب گدشته خبری در رسانه ­ها مبنی بر مهاجرت کیمیا علیزاده به هلند و بازی نکردن برای تیم ملی تکواندو ایران منتشر شد که سکوت و تکذیب نکردن وی، به نوعی صحه­‌ای بر این خبر بود. اتفاقی که به هیچ وجه برای ورزش ایران خوشایند نیست و کیمیای تکواندوی ایران به صف محجوب­‌ها، مولایی ­ها و حجازی‌­پورها پیوست.

کیمیا علیزاده

به  گزارش سلام نو، جدیدترین مهاجر ورزش ایران، نخستین بانوی مدال‌­آور تاریخ ورزش این کشور است. علیزاده که به دلیل مصدومیت، بسیاری از مسابقات جهانی را از دست داده بود، پس از انتشار عکسی از او در فضای مجازی که بدون حجاب در باشگاه تمرین پسرانه­ ای حضور داشت، باعث شد حاشیه فراوانی برای او به وجود بیاید. حالا علیزاده، تکواندوکار سابق تیم ملی ایران دیگر زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران به روی تاتامی نخواهد رفت. البته عیلزاده به دلیل آماده‌ نبودن نمی‌­تواند در المپیک توکیو 2020 به میدان رود و او برای کسب دوباره مدال این مسابقات، باید 4 سال دیگر صبر کند.

سعید مولایی

مدال المپیک اصلی­‌ترین دلیل فرار مولایی از ایران بود. به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی و احتمال مواجه با حریفانی از این کشور، باعث شد تا مولایی دیگر حاضر نباشد زیر پرچم ایران به رقابت بپردازد و در مسابقات جهانی جودو نیز، مولایی زیر پرچم IOC به جدال با حریفان خود پرداخت که البته خیلی موفق نبود و در همان مراحل اول از دور کنار رفت. حالا این جودوکار شهروند مغولستان شده و در المپیک با پرچم این کشور به میدان خواهد فت.

میترا حجازی ­پور

مشکل حجاب حجازی­ پور در مسابقات شطرنج فرانسه کشف حجاب او بود تا این شطرنج­ باز دیگر به ایران بازنگردد و نتواند برای تیم ملی ایران شطرنج بازی کند. این اتفاق برای نخستین بار نبود که برای یک ورزشکار خانم اتفاق می­ افتد اما حجازی ­پور جدیدترین ورزشکار خانمی است که در یک سال گذشته این کار را انجام داده و به نوعی تمام پل ­های پشت سرش را برای بازگشت به ایران خراب کرده است.

علیرضا فیروزجا

نخبه شطرنج ایران بعد از برداشتن قرعه ممنوعه، به دنبال مهاجرت و رفتن از ایران بود زیرا زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران نمی­توانست با نمایندگان اسرائیل مسابقه دهد. فیروزجا حتی در آخرین مسابقه خود نیز خوش درخشید و تنها با یک اشتباه نتوانست در بخش سریع به مدال برسد. بسیاری از بزرگان شطرنج، آینده درخشانی را برای او متصور بودند و معتقدند او می­ تواند به زودی به رده نخست شطرنج دنیا برسد.

جواد محجوب

او آخرین ایرانی است که قهرمان بزرگسالان آسیا شده و توانست به مدال طلای مسابقات آسیایی بانگکوک 2013 برسد. این جودوکار هم حالا به کانادا مهاجرت کرده تا بتواند برای کسب مدال این مسابقات تلاش کند.

در یک سال اخیرِ ورزش ایران، ورزشکاران زیادی به دلایل مختلف، حاضر با وداع با پرچم ایران شدند و به سراغ حلواهایی رفتند که قرار است در کشورهای مختلف برایشان پخته شود. البته این کار می‌­تواند تنها فشار روی آن­ها زیاد کند و بعید نیست بسیاری از آن­ها نتیجه ­ای هچون سعید مولایی بگیرند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید