مقامات هندی اعلام کردند نیروی دریایی این کشور آماده اعزام کشتی برای خارج کردن شهروندان این کشور از خاورمیانه در صورت تشدید تنش ها میان آمریکا و ایران است.

به گزارش سلام نو، مقامات هندی روز پنجشنبه اعلام کردند که نیروی دریایی این کشور آماده اعزام کشتی برای خارج کردن شهروندان این کشور از خاورمیانه در صورت تشدید تنش ها میان آمریکا و ایران است.

نشریه " تایمز او ایندیا" نوشت: نیروی دریایی هند هم اکنون یک کشتی جنگی به نام "آی ان اس تریکاند" در دریای عمان مستقر کرده است.

این ناو شکن هندی در ماه ژوئن سال گذشته پس از وقوع حملات به نفتکش ها در تنگه هرمز و به منظور محافظت از خطوط کشتیرانی هند به منطقه اعزام شد.

یک مقام هندی گفت: در صورت تشدید تنش ها، آی ان اس تریکاند می تواند برای خروج هندی ها از منطقه مورد استفاده قرار گیرد. نیروی دریایی هند همچنین دو کشتی جنگی را در حالت آماده باش کامل قرار داده است و در صورت نیاز ، آنها به خاورمیانه اعزام خواهند شد.

وی افزود: نیروهای دریایی و هوایی هند پیش از این در عملیات خروج شهروندان هندی از مناطق پرخطر شرکت کرده اند. به عنوان مثال، کشتی های جنگی هند در سال ۲۰۱۵، شهروندان هندی و سایر شهروندان خارجی را از یمن خارج کردند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه در انتقام از ترور سردار حاج قاسم سلیمانی در عملیاتی موفق به نام «عملیات شهید سلیمانی» ده‌ها فروند موشک زمین به زمین به پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین‌الاسد» واقع در استان الانبار عراق شلیک کرد.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید