اگر در حال کاشت بذر هستید، در هر سوراخ که برای یک دانه مد نظر دارید، یک بذر بکارید. برای آگاهی بیشتر به دستورالعمل درج شده، روی بسته بندی نگاه کنید. به اندازه یک انگشت ورمیکولیت داخل خاک بریزید، سپس دانه را وارد خاک کنید.

اگر در حال آماده سازی یک چهار چوب برای کاشت گیاهان هستید، بین آن­ها فضای کافی بگذارید. فرمول کاشت بسیار ساده است. برای کاشت یک گیاه فوق العاده بزرگ به یک مربع 2 در 2 سانتی نیاز دارید. برای کاشت چهار گیاه بزرگ در هر مربع به سانتی متر بیشتری نیاز دارید. برای کاشت 16 گیاه کوچک در هر مربع به سانتی متر کمتری نیاز دارید. که این به سلیقه شما بستگی دارد. پس از پر کردن قاب و ریختن خاک در مربع مورد نظر، می توانید کاشت خود را شروع کنید. اگر دوست دارید، باغچه آماده شده را با یک لایه نازک از ماسه ریز بپوشانید تا از رطوبت خاک محافظت کرده و رشد علف­های هرز را کند نماید. در اینجا ایده­هایی مطرح شده که می توانید در هر مربعی از باغچه تان آن­ها را انجام دهید، کاشت یک بوته فلفل یا بادمجان، چهار بوته گوجه فرنگی، کلم، 3 کاهو، 9 پیاز یا چغندر و 16 تربچه کلکسیونی از سبزیجات را برای شما به ارمغان می آورد. اما کار باغبانی شما به اینجا ختم نمی شود. می توانید سبزی­های مختلف، میوه هایی که قابلیت پخش شدن دارند مانند هندوانه، کمبزه و حتی خیار هم بکارید.

درباره کاشت گوجه فرنگی

اگر به طور عجیبی علاقه مند به کشت گوجه فرنگی در یک باغ مربعی هستید، در اینجا انواع مختلف آن را برای شما ارائه می دهیم. گوجه فرنگی گیلاسی پس از کاشت سریع میوه می­دهد. هر بوته گوجه فرنگی گیلاسی به چهار مربع احتیاج دارد. برخی گیاهان مانند گوجه فرنگی برای پشتیبانی به محافظت احتیاج دارند. گوجه فرنگی انگور با نام مستعار Early Girl در صورت عدم پشتیبانی حداکثر نه مربع را اشغال می­کند. البته می توانید این نوع گوجه فرنگی را برش دهید. در این صورت فقط یک مربع اشغال می شود.

کاشت بذر

اگر در حال کاشت بذر هستید، در هر سوراخ که برای یک دانه مد نظر دارید، یک بذر بکارید. برای آگاهی بیشتر به دستورالعمل درج شده، روی بسته بندی نگاه کنید. به اندازه یک انگشت ورمیکولیت داخل خاک بریزید، سپس دانه را وارد خاک کنید. این ماده ای است که به مرطوب نگه داشتن دانه کمک می کند. وقتی گیاه شروع به جوانه زدن می­کند، هر روز بذرهای تازه کاشته شده را مراقبت کنید تا خاک آن ها خشک نشود. پس از جوانه زدن گیاهان، آن ها را تقریباً یک بار در هفته آب دهید.

پیوند سبزیجات

اگر به پیوند سبزیجات علاقه مند هستید، از همان روش فاصله دادن که قبلاً ذکر شد استفاده کنید. گیاهان را در خاک قرار دهید و یک چاله کم عمق را اطراف هرکدام ایجاد کنید. این کار به نگه داشتن آب کمک کند. ممکن است بخواهید سبزیجات تازه کاشته شده را در سایه بگذارید تا از پژمرده شدن آن ها جلوگیری کنید. سپس هر چند هفته یکبارآن ها را در معرض نور خورشید قرار دهید تا سرسبز شوند.

از باغچه خود محافظت کنید

درست است که در باغبانی مربعی ممکن است کار کمتری نسبت به باغبانی سنتی انجام دهید، اما شما هنوز هم یک باغبان هستید و باید به محصولات خود توجه کنید.

برنامه آبیاری

وقتی خاک خشک می شود باید آبیاری شود؛ اما در باغبانی مربعی نسبت به سنتی، آب در خاک بهتر حفظ می شود. هیچ وقت از بالا به گیاهان آب ندهید. به جای این کار از یک ظرف کوچک یا آب پاش برای آب دادن به گیاهان به صورت کلی استفاده کنید. آب را در چاله های که هنگام کاشت ایجاد کرده اید، بریزید. با این روش  کمتر از 10 دقیقه زمان لازم است که باغچه کوچک شما آبیاری شود. در روزهایی که گرما یا باد شدت بیشتری دارد به باغچه تان بیشتر آبرسانی کنید زیرا خاک آن سریعتر خشک می شود.

حذف علف های هرز

برنامه ریزی برای حذف علف های هرز را هر هفته انجام دهید، برای این کار از قیچی مخصوص استفاده کنید تا بجای کشیدن آن ها با ریشه فقط از ساقه کنده شوند. زیرا شما نمی خواهید به ریشه سبزیجات آسیب برسانید. از آنجا که علف های هرز با سبزیجات شما برای حفظ مواد مغذی رقابت نمی کنند، احتمالاً نیازی به کوددهی نخواهند داشت.

کنترل آفات

روزانه به باغ خود نگاهی بیندازید، تا ورود زود هنگام حشرات را ببینید و بتوانید سریع آن ها را از بین ببرید یا با یک آفت کش اسپری کنید. با اسپری کردن، حشرات به سرعت از گیاهان جدا می شوند.

برداشت سبزیجات باغ مربعی

هنگامی که سبزیجات تازه رشد کرده اند، آن­ها را برداشت کنید. زیرا در این زمان بسیار خوش طعم هستند. تنها تفاوت بین برداشت سبزیجات از یک باغ مربعی نسبت به باغ سنتی در این است که جای کمتری برای پوشاندن لازم دارند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید