چین در واکنش به عدم صدور ویزای آمریکا برای ظریف اعلام کرد که آمریکا باید به تعهدات بین المللی خود برای صدور روادید و تمهیدات دیگر برای نمایندگان کشورها عمل کند.

به گزارش سلام نو، گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه شنبه درباره رد درخواست روادید محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت : این وظیفه آمریکا است که به عنوان میزبان سازمان ملل برای نمایندگان کشورها به منظور حضور در نشست های ذی ربط تمهیدات لازم را اندیشیده و روادید صادر کند.

او از آمریکا خواست فورا به این تعهدات عمل کرده و امکانات لازم را برای حضور نمایندگان کشورها در نشست های سازمان ملل فراهم کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در بخش دیگری از سخنانش درباره لایحه سه فوریتی مجلس شورای اسلامی ایران در خصوص تروریست نامیدن ارتش آمریکا گفت: چین بشدت نگران شرایط خاورمیانه و تحولات جاری این منطقه است.

او گفت که تشدید تنش ها در منطقه خلیج فارس و این منطقه به نفع هیچ طرفی نیست.

این سخنگو تاکید کرد ثبات منطقه و صلح در آن برای کل جهان دارای اهمیت است و چین از همه جوانب ذی ربط دعوت می کند به اهداف و اصول منشور سازمان ملل و نرم های بین المللی پایبند باشند.

وی افزود همه کشورها باید استقلال و حق حاکمیت یکدیگر را محترم بشمارند و باید از صلح و ثبات در خلیج فارس و خاورمیانه حراست شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین گفت که طرف های ذی ربط باید خویشتنداری نشان دهند و با رایزنی و گفت و گو به فرونشاندن تنش ها در زودترین زمان ممکن کمک کنند./ ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید