روزنامه ساوت چاینا هنگ کنگ نوشت که ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا باعث شد تا تلاش های ژاپن برای میانجیگری بین ایران و آمریکا خاتمه یابد.

به گزارش سلام نو، ساوت چاینا روز سه شنبه در گزارشی نوشت این اقدام باعث یک التهاب و بحران بزرگ سیاسی شده و دامنه وسیعی در سراسر دنیا پیدا کرده و باعث شده است تا ژاپن هم دیگر راهی برای برون رفت از این چالش نداشته باشد.

روزنامه ادامه می دهد حالا فقط کافی است کره شمالی نیز دست به اقدامی تازه بزند و آن وقت باید دید که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا با این همه چالش به طور همزمان چطور برخورد خواهد کرد.

نشریه تاکید می کند که ترور شهید سلیمانی بدست آمریکا در داخل خاک عراق اقدامی تحقیر آمیز برای آبه شینزو نخست وزیر ژاپن تلقی می شود که می کوشید تا با حداکثر تلاش برای برون رفت از تنش ها راهی پیدا کند.

ساوت چاینا نوشت دولت ژاپن تنها چند روز قبل تصویب کرد که نیروهایی را به خلیج عمان اعزام کند و این کار انجام خواهد شد اما تلاش های این کشور برای میانجیگری به پایان رسیده است.

این روزنامه افزود که ژاپن هیچ برنامه ای برای ملحق شدن به آمریکا در ائتلاف کشتیرانی در منطقه ندارد و نیروهای این کشور به هیچوجه در تنگه هرمز حضور نخواهند یافت.

«آکیتوشی میاشیتا» از دانشگاه بین الملل توکیو می گوید آبه بدجوری تحقیر شد ترور ناگهانی مقام بلند پایه نظامی ایران در عراق برای او تحقیر آمیز بود دست و پای نخست وزیر برای میانجیگری بسته شد.

وی افزود این وضعیت می تواند مخالفت های مجلس را برای اعزام نیروی نظامی تدافعی ژاپن به منطقه به دنبال داشته باشد و باید دید دولت چه تصمیمی در آینده می گیرد به هرصورت این کشور باید مساله کشته شدن احتمالی نیروهای ژاپنی در خاورمیانه را نیز مد نظر قرار دهد.

نشریه افزود مساله کره شمالی را باید مد نظر داشت اینکه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی حالا در این اندیشه است که ترامپ چطور با این همه مشکل در آن واحد برخورد خواهد کرد.

منبع: ساوث چاینا مورنینگ پست/ ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید