محمد بن عبدالرحمن آل ثانی اعلام کرد قطر با توجه به حوادث اخیر منطقه تلاش می‌کند برقراری آتش بس و فرو کاستن بحران میان ایران و آمریکا انجام گیرد.

به گزارش سلام نو، « محمد بن عبدالرحمن آل ثانی » وزیر خارجه قطر گفت کشورش مصلحت منطقه و مردمانش را از هر گونه ملاحظات دیگری بالاتر و برتر می بیند و به همین دلیل برای کاستن از تنش های موجود تلاش می‌کند .

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در گفتوگوی مطبوعاتی با تارنمای « العربی الجدید » و « المدن » خاطرنشان کرد قطر به دنبال تنش های اخیر در عراق و با توجه به حوادث اخیر منطقه در جهت برقراری آتش بس و فرو کاستن بحران میان ایران و آمریکا تلاش می کند.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه قطر با  تکیه بر "عدم تمایل ایران و آمریکا" جهت ورود در یک درگیری بی سرانجام به ویژه پس از حوادث اخیر  بر عدم ورود منطقه خلیج فارس در گردونه خشونت های بی پایه و اساس و بی هدف تاکید کرد.

دولت قطر در واکنش به ترور شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی روز شنبه وزیر امور خارجه خود را راهی تهران کرد.

محمد بن سلمان در این سفر با وزیر خارجه ، رییس جمهوری و  رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و در خصوص تحولات منطقه گفت و گو کرد .

وی در دیدار رییس جمهوری با بیان اینکه قطر درد و ناراحتی عمیقی که ملت و دولت ایران در شرایط کنونی از این حادثه تحمل می‌کنند را درک می‌کند و به مردم ایران تسلیت می‌گوییم، گفت: به هیچ عنوان پیش‌بینی نمی‌کردیم که چنین اتفاقی بیفتد و چنین تصمیمی روزی گرفته شود. این گونه اقدامات سابقه نداشته است و از این بابت بسیار ناراحت و نگران هستیم.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه جاری در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

وزیر خارجه قطر در این مصاحبه مطبوعاتی در ارتباط با تلاش های میانجی گرانه کویت جهت پایان دادن به بحران میان کشورش از یک سو و عربستان و بحرین و امارات از سوی دیگر تاکید کرد که دوحه مطالب دیکته شده از سوی دیگران جهت حل و فصل بحران یاد شده را مردود می داند .

محمد بن عبدالرحمن تاکید کرد : قطر خواهان روابط حسن همجواری در منطقه و در امان ماندن خلیج فارس از هر گونه بحران در آینده است و هم اکنون کانال های مشخصی جهت حل و فصل این بحران ها در آینده فعال هستند.

وی با بیان اینکه قطر خط مشی سیاسی مشخصی را در پیش گرفته که در شرایط گوناگون تغییر نکرده و نخواهد کرد ، در ارتباط با میزبانی کشورش از مذاکرات میان آمریکا و جنبش طالبان افغانستان توضیح داد که هم اکنون تلاش هایی برای ازسرگیری این مذاکرات تا رسیدن به راه حل مشترک دوجانبه میان آنها جریان دارد.۱۴۸۷ دی ماه

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید