سیر به دلیل خواص بسیار زیادی که دارد همواره طرفدارهای خود را حفظ می کند اما به دلیل داشتن بوی بد آن ممکن است بعضی از افراد از خوردن آن اجتناب نمایند به شما توصیه می‌کنیم سیر را بخورید اما برای رهایی از بوی سیر اقداماتی را انجام دهید.

در این مطلب سلام نو راه هایی برای خنثی کردن بوی سیر را به شما آموزش می دهیم.

راه های رهایی از بوی سیر

اگرچه راهکارهای این مقاله می تواند به کمتر شدن بوی‌سیر کمک کند ولی به دلیل وجود ترکیبات سولفور از طریق ریه و بازدم شما کمی بوی سیر به مشام می رسد.

مسواک زدن و استفاده از دهان شویه

یکی از موثرترین روش ها انجام مسواک زدن می باشد بعد از خوردن سیر به مسواک بزنید و همچنین از نخ دندان و دهان شویه استفاده نمایید و و از وسایل مشابه استفاده نمایید برای اینکار بهتر است زبان خود را هم نیز مسواک بزنید .

جعفری بخورید

جعفری بخورید تا بوی سیر برود جعفری کمک به خنثی سازی بوی سیر در دهان می کند پس بهتر است پس از مصرف سیر مقداری جعفری بجوید .

هل، نعنا، رازیانه و میخک بوی سیر را از بین می‌برد

این گیاهان دارویی مانند جعفری می توانند بوی بد سیر را پوشش بدهند و همچنین تاثیراتش بر روی بوی دهان را خنثی نمایند .

لیمو بخورید تا بوی سیر از بین برود

لیمو دارای خواص ضد باکتریایی می باشد و باکتری ها را از بین می برد . پس از خوردن سیر یک لیمو را برش دهید و بمکید، همچنین دست های خود را با آب لیمو بشویید تا بوی سیر دست‌هایتان از بین برود.

چای بنوشید تا بوی سیر خنثی گردد

خوردن چای مخصوصا چای سبز و چای نعناع  به دلیل داشتن پلی فنول به کاهش ترکیبات فرار گوگرد کمک می‌نماید پس از خوردن سیر چای میل نمایید و شاهد نتایج مثبت آن باشید .

آدامس بدون قند برای رهایی از بوی سیر بجوید

آدامس بدون قند به بوی سیر کمک می کند و ذراتی را که ممکن است در لابلای دندان شما باقی مانده باشد را از بین می برد .

خوردن شیر بوی سیر را کاهش می دهد

نوشیدن شیر موجب می شود بوی سیر از دهان خارج شود به دلیل داشتن محتوای چربی در شیر این خاصیت در آن وجود دارد خوردن شیر پرچرب از شیر کم چرب موثرتر می باشد پس برای این کار سیر را به همراه شیر مخلوط نموده و میل کنید.

دانه قهوه بجوید

دانه قهوه به کاهش بوی سیر دهان کمک می کند.

سیر را بپزید و سیر پخته شده بوی کمتری نسبت به سیر تازه دارد اما در نظر داشته باشید که خواص آنتی اکسیدانی سیر در اثر پخته شدن از بین می رود پس بهتر است به جای استفاده از سیر تازه ، پودر سیر مصرف نمایید .

کد خبرنگار: ۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید