۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
کد خبر: 38727076

پیام های تسلیتی که به مناسبت شهادت سردار سلیمانی صادر شد هم نشان از آن داشت که او فرمانده ای بود که چپ و راست به او اعتماد داشتند. به جرات می توان گفت سردار سلیمانی از معدود شخصیت هایی بود که توده مردم بدون توجه به مناسبات سیاسی تا این حد برایش احترام قائل بودند.

سلام نو – سرویس سیاسی: صبح روز جمعه 13 دی ماه سال 98 با خبر دردناکی شروع شد که نه تنها مردم ایران بلکه جهان را در بهت فرو برد. خبر کوتاه بود. قاسم سلیمانی به شهادت رسید. ترور فرمانده سپاه قدس سنگینی اقدامات جنایتکارانه ایالات متحده در تاریخ را بیشتر و بیشتر کرد.

به گزارش سلام نو، از ابتدای صبح دیروز واکنش های زیادی نسبت به ترور شهید سلیمانی مشاهده شد که مهم ترین آن تعبیر انتقام سخت از جانب رهبر انقلاب بود. انتقام سختی که آمریکایی ها را به شدت نگران کرده و از مواضع آنها کاملا می توان این مساله را برداشت کرد.

ترامپ در وعده های انتخاباتی خود پایان دادن به جنگ های بی پایان را مطرح کرده بود. همین مساله سندرز، کاندیدای دموکرات انتخابات 2020 آمریکا را به انتقاد تند و تیز از ترور سردار سلیمانی وا داشته است. سندرز در پیامی توییتری نوشته است: گسترش خطرناک تنش‌ها از سوی ترامپ، ما را به جنگ فاجعه ‌بار دیگری در خاورمیانه نزدیک می‌کند که ممکن است به قیمت جان‌[باختگی]های بی شمار و تریلیون‌ها دلار پول شود.

وزارت دفاع آمریکا یا همان پنتاگون در بیانیه ای مضحک ترور سردار سلیمانی را اقدامی دفاعی خوانده است. این در حالی است که خبر رسیده این اقدام تروریستی به دستور شخص ترامپ صورت گرفته است. شهادت سردار قاسم سلیمانی بدون تردید به افزایش مناقشه میان تهران و واشنگتن ختم می شود. امری که دموکرات های آمریکایی نسبت به آن ابراز نگرانی کرده اند.

در فضای مجازی به ویژه توییتر چه در ایران و چه در خارج از کشور بیشتر از همه شاهد داغ شدن هشتگ ایران و جنگ جهانی سوم بودیم. اسپوتنیک در این باره نوشته است: بسیاری از آن‌ها غم و اندوه خود را به دنبال از دست دادن سردار سلیمانی ابراز می‌کردند و برخی نیز تنفر خود را از آمریکا و اقدامات تروریستی نشان می‌دادند. هشتگی که در پیام‌های توئیتری امروز و در این واکنش‌ها داغ شد «ایران عزیز» بود. جالب آنکه واکنش‌ها نسبت به این حادثه به قدری وسیع بود که تنها به کشور‌های منطقه، یک یا دو قاره محدود نمی‌شد، بلکه از سراسر جهان از مکزیک گرفته تا آسیای شرقی به حادثه ترور یک فرمانده ارشد ایرانی عکس‌العمل نشان دادند.

تاثیر شهادت سردار سلیمانی بر اقتصاد جهان

نکته قابل تامل دیگر اینکه از روز گذشته که خبر شهادت سردار سلیمانی مخابره شده است بازار جهانی دچار تغییرات جدی شده است. ارزش دلار آمریکا پس از خبر شهادت سردار سلیمانی ۰.۴ درصد در برابر ین ژاپن کاهش یافت. قیمت نفت هم با جهش سه درصدی به 68 دلار و 19 سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۹ درصد افزایش، ۱۵۴۱ دلار و ۳۰ سنت معامله شد. طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود دو درصد رشد هفتگی داشته که چهارمین رشد هفتگی متوالی خواهد بود.

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا گفته است:«ریسک بروز اختلال در عرضه نفت خاورمیانه با توجه به تحولات اخیر همچنان بالاست و ممکن است شاهد افزایش بیشتر تنش‌ها بین ایران و آمریکا در عراق باشیم.

سردار سلیمانی؛ محور وحدت

شهید قاسم سلیمانی که به او لقب مالک اشتر زمان داده اند از آن رو مورد توجه کسر قابل توجهی از مردم بود که هیچگاه وارد دسته بندی های سیاسی نشد و مردم او را سردار امنیت کشور می دانستند.

پیام های تسلیتی که به مناسبت شهادت سردار سلیمانی صادر شد هم نشان از آن داشت که او فرمانده ای بود که چپ و راست به او اعتماد داشتند. به جرات می توان گفت سردار سلیمانی از معدود شخصیت هایی بود که توده مردم بدون توجه به مناسبات سیاسی تا این حد برایش احترام قائل بودند. او حالا پس از شهادتش هم محور وحدت مردم علیه سیاست های جنایتکارانه آمریکا شده است. سیاست هایی که امروز حامیانش هم دیگر توان دفاع از آن را ندارند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید