اثرات یک بی خوابی شبانه روی پوست صورت هنگامی که روزبعد به آینه نگاه می کنید، قابل مشاهده است. مشکلات طولانی مدت پوست نیزمی تواند آنچه را که با سلامتی شما درارتباط است، نشان دهد.

چین وچروک پیشانی

در طب سنتی چینی (TCM) ناحیه پیشانی مربوط به دستگاه گوارش است. بنابراین غذاهایی که می خورید، براین ناحیه تاثیر گذار هستند. از گوشت، غذاهای پر چرب و سرخ شده گرفته تا غذاهای کم چرب و سالم. جودی چونگ وود، متخصص پوست و آکنه می گوید: موهای چرب و پوشیدن کلاه های کثیف نیز می تواند در ابتلا شدن به این بیماری دخیل باشد.

گودی و تیرگی زیر چشم

این ها می توانند ژنتیکی باشند و با افزایش سن یا کاهش سریع وزن ایجاد شوند. دکتر ناتاشا کوک می گوید: استرس و نداشتن خواب کافی باعث می شود که این حلقه های تیره بدتر شوند. خوب خوابیدن بهترین راه برای بهبود و درمان آن هاست.

رگ های شکسته روی گونه ها

ناتاشا می گوید: قرار گرفتن در معرض آفتاب بدون محافظت پوست از طریق ضد آفتاب ها، ورزش بیش از حد، سونا داغ و الکل می تواند به رشد مویرگی منجر شوند. دکتر کاترین رید، متخصص پوست در استرالیا می گوید: درمان با لیزر عروقی در بیشتر موارد مفید است.

شکاف بر روی گونه ها

شکاف روی گونه می تواند نتیجه نگه داشتن زیاد تلفن (که از باکتری زیادی پوشانده شده است) به پوست صورت و استفاده از برس های کثیف آرایشی باشد، بنابراین هر دو را مرتباً تمیز کنید. در TCM ناحیه گونه مربوط به سیستم تنفسی است. سیگار نکشید و هوای تمیز را با نفس عمیق استشمام کنید.

تکه های تیره / رنگدانه

هایپرپیگمانتاسیون یا ملاسما می تواند در دوران بارداری ایجاد شود، مصرف قرص یا درمان های جایگزین هورمونی می توانند عوامل دیگر ایجاد این عارضه باشند. گرما و نور خورشید تکه های تیره را بدتر می کنند، بنابراین در مورد استفاده از ضد آفتاب روزانه هوشیار باشید. مراجعه به یک متخصص پوست و مو که کرم های  خاص را تجویز می‌ کند، می تواند به بهبودی فرد کمک کند.

تاول روی گونه ها

این بیماری اغلب حاکی از نوسانات هورمونی یا عدم تعادل است. PCOS می تواند باعث ایجاد آکنه در این قسمت شود. خوردن غذاهای کامل طبیعی و گیاهان دارویی دارای برگ های سبز به درمان آن  کمک می کند. همچنین توصیه می ‌شود که گیاه دارویی vitex و روی مصرف کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید