در حالی که باشگاه استقلال با جیانی دی‌بیاسی به توافق اولیه رسیده بود، این باشگاه در اقدامی عجیب این توافق‌نامه را بر هم زد تا با دستور مسعود سلطانی‌فر 6 خارجی که شامل بازیکن سابق منچسترسیتی و رئال مادرید می‌شد، از حضور در استقلال محروم شوند و به نوعی باشگاه استقلال مجبور به تحریم خارجی‌ها شود.

سلام نو-سرویس ورزشی: پس از داستان‌های پر ماجرای استراماچونی و استقلال، هیات مدیره جدید این تیم فرهاد مجیدی را به عنوان سرمربی آبی‌ها انتخاب کرد تا پس از 2 فصل، نیمکت استقلال دوباره رنگ مربی ایرانی را به خود ببیند. اتفاقی که می‌تواند تاوان زیادی برای سرمربی محبوب استقلال داشته باشد اما این انتخاب برای مدیران آبی‌ها پایتخت نیز به‌گونه‌ای اجبار بود.

به گزارش سلام نو، پیش از مجیدی، استقلال قصد داشت یک سرمربی خارجی دیگر را برای هدایت خود انتخاب کند و حتی با جیانی دی‌بیاسی به توافق رسید تا این سرمربی ایتالیایی جایگزین استراماچونی در استقلال شود. اتفاقی که در مرحله آخر و به دستور مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان متوقف شد تا علاوه بر دی‌بیاسی، تابلوی "ورود ممنوع" در مقابل چشمان 6 خارجی دیگر ظاهر شود و آقای وزیر مقابل پیش آمدن اتفاقاتی مثل داستان استراماچونی را نگیرد.

پس از توافق آبی‌ها با دی‌بیاسی، این مربی ایتالیایی قرار بود 3 دستیار خود که سابقه کار در میلان را دارند به همراه خود به ایران بیاورد و در کنار آن‌ها بازیکنانی چون نیکلاس بندترنر و ماتیاس فرناندز که سابقه بازی در یوونتوس و میلان را دارند به استقلال بپیوندند. اما نکته مهم پیوستن دی‌بیاسی به استقلال، حضور روبینیو بازیکن سابق تیم های رئال مادرید، منچسترسیتی و میلان در پیراهن آبی بود و مدیران استقلال برای جلب نظر وزیر ورزش، این نکته را به او یادآور شدند که قرار است چنین بازیکنی با مربی ایتالیایی به تهران بیاید اما وزیر ورزش در صحبتی عجیب و در پاسخ به مدیران استقلال گفت: روبینیو در سطح استقلال نیست و به درد این تیم نمی‌خورد.

این مخالفت های ورزش در خصوص استفاده استقلال از خارجی‌های بیشتر باعث شده تا دوباره هواداران علیه او موضع بگیرند و مطالبی مبنی بر مخالفت سلطانی‌فر با حضور دی‌بیاسی و روبینیو در استقلال که خبرنگاران ایتالیایی در حال انتشار آن هستند، باعث خشم چند برابر هواداران استقلال شده است. البته انتخاب مجیدی می‌تواند دوای موقتی برای درد جدایی استراماچونی از استقلال باشد اما در صورت نتیجه نگرفتن استقلال، مجیدی هم به صف امثال منصوریان، قلعه‌نویی، مرفاوی و مظلومی بپیوندد و حنایش دیگر رنگی نخواهد داشت.

البته شاید دیگر دلیل تحریم اجباری خارجی‌ها توسط باشگاه استقلال که با دستور مستقیم وزیر ورزش همراه بود، مشکلات مالی است که برای این باشگاه به وجود آمده و سلطانی‌فر نمی‌خواهد باعث شود دوباره این مسائل به وجود بیاید اما اتفاق عجیب دیگری که وزیر ورزش برای استقلال رقم زد، انتصاب فردی پرسپولیسی در هیات مدیره استقلال است. عبدالرضا موسوی که به نظر می‌رسد برای تامین منابع مالی به مدیریت باشگاه استقلال اضافه شده، با واکنش منفی هواداران روبرو شده است و هنوز هیچ چیز نشده، آن‌ها از وزارت ورزش خواسته‌اند تا او را برکنار کند. اتفاقی که فعلا عملی نیست  و باید دید هیات مدیره‌ای که هواداران استقلال از 3 عضو آن دل خوشی ندارند و دنبال برکناری آن ها هستند، چه سرانجامی را برای استقلال لیگ نوزدهم رقم می‌زنند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید