شاید بهترین و جذاب ترین قسمت نمایشگاه مربوط به بازی های کامپیوتری و واقعیت مجازی بود. این بخش از نمایشگاه به مراتب مخاطبین بیشتری برای خود دست و پا کرده بود تا غرفه های تخصصی  مربوط به خودرو!

سلام نو – سرویس اقتصادی: حمید ناطقیان | سومین نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران در حالی در شهرآفتاب برگزار می‌شود که مطابق پیش بینی ها استقبال خوبی از این نمایشگاه نشده و شهرآفتاب روزهای خلوتی را می گذراند.

به گزارش سلام نو، از ابتدا مشخص بود که در نمایشگاه امسال خودرو تهران خبری از برندهای روز دنیا نیست. تحریم ها و مسائل مربوط به گمرک، مشکلات ارزی و همچنین مشکلات ماه‌های اخیر صنعت خودرو در این امر بی تاثیر نیست.

نمایشگاه امسال خودرو تهران برخلاف سال های قبل نه مخاطب زیادی داشت نه خودروسازان خارجی به آن اقبالی نشان داده بودند. برخلاف تصور حتی حضور شرکت‌های خودروسازی چینی هم در این نمایشگاه انگشت‌شمار بود. از طرفی سه سالن کوچکی که به این نمایشگاه اختصاص داده شده آنچنان که باید و شاید رضایت بازدیدکنندگان را جلب نکرده است.

شاید بهترین و جذاب ترین قسمت نمایشگاه مربوط به بازی های کامپیوتری و واقعیت مجازی بود. این بخش از نمایشگاه به مراتب مخاطبین بیشتری برای خود دست و پا کرده بود تا غرفه های تخصصی مربوط به خودرو!

تجمع اعتراضی خریداران خودرو در روز افتتاحیه سومین نمایشگاه بین المللی خودروی تهران در اعتراض به عدم تحویل خودرو به مشتریان حاشیه هایی را به همراه داشت.  این تجمع 150 نفر را به سالن برگزاری نمایشگاه کشاند و به همین دلیل احتمالا روز افتتاحیه را بتوان شلوغ‌ترین روز این نمایشگاه دانست.

مردم درباره نمایشگاه خودروی امسال چه می ‌گویند؟

یکی از بازدیدکنندگان نمایشگاه که 27 سال سن داشت، به خبرنگار سلام نو گفت: سال گذشته ساعت ده صبح تا شش عصر در این نمایشگاه بودم و از غرفه ها و ماشین ها لذت بردم. امسال برای دیدن نمایشگاه نیم ساعت هم زمان زیادی است. سال آینده اگر قرار باشد نمایشگاه به همین منوال برگزار شود وقت خود را تلف نمی کنم.

مردی 46 ساله نیز در حاشیه بازدید خود از نمایشگاه به عدم تنوع خودروهای موجود در نمایشگاه انتقاد کرد و گفت: تعداد ماشین های داخل نمایشگاه بسیار کم است. اکثر خودروهایی که داخل نمایشگاه هستند، ماشین های معمولی هستند که هرروز داخل خیابان ها قابل مشاهده است. چند موتور شارژی هم داخل نمایشگاه آورده اند و اسم نمایشگاه را نمایشگاه بین المللی گذاشته اند.

یکی از افرادی که در غرفه های نمایشگاه از ماشین های سنگین دیدن می کرد، با بیان اینکه شغل خودش مرتبط به صنعت خودرو است، به سلام نو گفت: تحریم خودش را اینجا بیشتر نشان می دهد. افت کیفی نمایشگاه امسال محسوس است و به هیچ وجه نمی توان به برگزارکنندگان این نمایشگاه نمره قبولی داد.

پیرمردی 76 ساله که می گوید به مسائل فنی ماشین علاقه مند است و سالهاست اخبار صنعت خودرو را دنبال می کند، با اشاره به کاهش خودروهای امسال در نمایشگاه می‌گوید: قصد داشتم برای پسرم خودرویی خریداری کنم اما متاسفانه کسی اینجا قیمت درست خودرو را نمی گوید. او البته می گوید به صورت کلی از نمایشگاه راضی است چرا که از ابتدا هم خیلی انتظار بالایی نداشته است.

در ادامه خبرنگار سلام نو به سراغ جمعی از دانشجویان رشته مکانیک رفت و از آنها کیفیت نمایشگاه امسال را جویا شد. یکی از دانشجویان گفت: اگر کسی سال اولش باشد که به این نمایشگاه آمده باشد خیلی بعید است سال آینده هم حاضر باشد این مسافت را تا شهرآفتاب طی کند و از چنین نمایشگاهی بازدید کند. ای کاش به جای این تعداد ماشین چینی شاهد ماشین های ایمن و به روز بودیم. ماشین هایی گه حرفی برای گفتن داشتند.

یک خانم 43 ساله که خود را مددکار اجتماعی معرفی کرد، نیز اظهار کرد: من از بیشتر نمایشگاه‌ها از ابتدای سال تاکنون بازدید داشته ام. کاهش مخاطبین نمایشگاه ها منحصر به نمایشگاه خودرو نیست و عملا بیشتر نمایشگاه ها وضعیتی مشابه نمایشگاه خودرو دارند.

جوانی 30 ساله هم که خود را عاشق ماشین می دانست، با گلایه فراوان از وضعیت نمایشگاه گفت: از بچگی عاشق ماشین بودم. سرگرمی من از کودکی تحقیق درباره ماشین های مختلف بوده است. به نوعی به من کامیون باز می گویند. متاسفانه در این نمایشگاه غرفه ماشین های سنگین به شدت ناقص بود. او یکی از دلایل مهم عدم استقبال مردم از نمایشگاه خودرو را گرانی ماه های اخیر خودرو دانست و خاطرنشان کرد: من هم با این اوضاع باید عشق ماشین بودن را ببوسم و کنار بگذارم. تا چه زمانی باید حسرت ماشین های خارج از رده را بخوریم. تا چه زمانی باید در رویای پراید 38 میلیونی بمانیم. تا چه زمانی مردم باید تاوان بی لیاقتی مدیران را بدهند.

نمایشگاه بین المللی خودروی تهران از سه‌شنبه ۱۸ دی ماه آغاز شده و تا جمعه ۲۱ دی‌ماه ادامه خواهد داشت. این نمایشگاه از ساعت ۱۰ صبح الی 18 عصر پذیرای عموم علاقه‌مندان برای بازدید است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید