کوپر هرچند در بازی‌ها تدارکاتی نتایج خوبی نگرفت اما حسابی امیدوار و مدعی است که با ازبکستان قهرمان آسیا شود.

سلام نو - سرویس ورزشی: رقابت های جام ملت های آسیا در حالی امروز وارد ششمین روز خود می‌شود که در اولین و مهم‌ترین بازی، ژاپن به عنوان آخرین مدعی قهرمانی جام ملت‌های آسیا به مصاف ترکمنستان می‌رود.

به گزارش سلام نو، سامورایی‌ها که عملکرد خوبی در جام جهانی داشتند و لژیونرهای مهم در لیگ‌های معتبر دنیا به خصوص لیگ جزیره دارند، امیدوارند بتوانند امروز به سادگی از سد ترکمنستان بگذرند.

بر اساس تصمیم کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا قضاوت دیدار تیم های ژاپن و ترکمنستان از گروه ششم جام ملت ها به علیرضا فغانی داور بین المللی فوتبال ایران سپرده شده است.

ظهور یکی مدعی جدید برای قهرمانی؟

از ساعت پنج عصر امروز و درست پس از بازی ژاپن دو تیمِ ازبکستان و عمان به مصاف هم می‌روند. ازبکستان در سال‌های گذشته تلاش کرده تا به عنوان قدرتی نوظهور در آسیا شناخته شود، در طرف مقابل عمان هم با اینکه هیچ وقت مدعی قهرمانی نبوده اما همیشه حریف جدی‌ای برای رقبایش بوده.

لی دونگ گوگ دومین گلزن برتر تمام ادوار جام ملت ها بعد از علی دایی در ادعایی جالب شانس ازبکستان برای قهرمانی در این دوره از رقابت ها به عنوان اسب برنده را بیشتر از هر تیمی دیگری دانست.

وی می‌گوید: : یک احتمال بسیار جدی وجود دارد آن هم این که ازبکستان به شگفتی ساز امارات 2019 تبدیل شود تا با هکتورکوپر جام را به خانه ببرد.

بی تردید به جز بازیکنان مستعد و لیگ قابل اعتنای ازبکستان مهم‌ترین ستاره این تیم سرمربی معتبر و شناخته شده این تیم است که توان هدایت این تیم تا فینال را دارد.

کوپر سابقه مربی‌گری در اینتر و والنسیا را در کارنامه خود دارد. کوپر به عنوان سرمربی، تیم والنسیا را در ۲ دوره متوالی (فصل ۲۰۰۰–۱۹۹۹ و فصل ۲۰۰۱–۲۰۰۰) به فینال مسابقات لیگ قهرمانان اروپا رساند.

کوپر همچنین با تیم ملی مصر به جام جهانی ۲۰۱۸ راه پیدا کرد تا مصر پس از ۲۸ سال در جام جهانی حضور داشته باشد، هر چند در نهایت در جام جهانی کامیاب نبود.

کوپر هرچند در بازی‌ها تدارکاتی نتایج خوبی نگرفت اما حسابی امیدوار و مدعی است و می‌گوید: امیدوارم که به عنوان تیم قهرمان جام ملت های آسیا به کشور بازگردیم. سطح فنی فوتبال ازبکستان به جایی رسیده که این امیدواری را برای من رقم زده که می توانیم در تورنمنت پیش رو دست به کار بزرگی زده و این رویای بزرگ طرفداران ازبکستان را برآورده کنیم.

در طرف مقابل هم عمان قرار دارد، عمانی که پیم فربیک 62 سالی هلندی را روی نیمکت خود دارد و آخرین بازی ندارکاتی خود در برابر استرالیا با 5 گل مغلوب کانگورها شد.

رقابتی برای آینده

بازی آخر امروز را قطر و لبنان انجام می‌دهند. قطر به عنوان میزبان جام جهانی 2022 با تیمی جوان به این رقابت‌ها آمده و سانچز، مربی قطر، به این رقابت‌ها به چشم موقعیتی برای کسب تجربه نگاه می‌‎کند.

او رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را مهم توصیف کرد و اعتماد به نفس بازیکنانش را بالا دانست. سانچز تاکید کرد که بازیکنانش باید بدانند که برای هر بازی باید صد در صد تلاش خود را بکنند.

در دیگر سو لبنان ایستاده که می‌داند حتی برای دوم شدن در گروهی که عربستان، قطر و کره شمالی در آن هستند راه سختی در پی دارد. در این میان بدترین خبرها، مصدوم شدن محمود نصار بازیکن کلیدی و مهم تیم در آستانه بازی‌ها بود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید