پلنگ ها گربه های بزرگی هستند که به خاطر بدنهای طلایی ، لکه دار و تکنیک های شکار برازنده و در عین حال وحشیانه شناخته می شوند. آنها اغلب به عنوان یک حیوان آفریقایی تصور می شوند ، اما پلنگ ها در سراسر جهان زندگی می کنند. اگرچه دسترسی آنها گسترده است ، اما تعداد آنها رو به زوال است.

اندازه پلنگ ها

پلنگ ها بزرگتر از یک گربه خانگی هستند ، اما پلنگ ها کوچکترین اعضای دسته بزرگ گربه ها هستند. طول آنها تنها 3 تا 6.2 پا (92 تا 190 سانتی متر) رشد می کنند. دم آنها 25 تا 39 اینچ (64 تا 99 سانتی متر) به طول آنها می افزاید. نر و ماده از نظر وزن متفاوت هستند. وزن ماده ها به طور معمول 46 تا 132 پوند (21 تا 60 کیلوگرم) وزن دارد و نرها معمولاً حدود 80 تا 165 پوند وزن دارند. (طبق روال باغ وحش سن دیگو ) (36 تا 75 کیلوگرم) .

زیستگاه پلنگ ها

پلنگ بسیار سازگار است و می تواند در بسیاری از نقاط مختلف در سراسر جهان زندگی کند. به گزارش بین المللی ، پلنگ ها در صحرای آفریقا ، شبه جزیره عربستان ، جنوب غربی و شرق ترکیه ، در صحرای سینا / جودای جنوب غربی آسیا ، کوهپایه های هیمالیا ، هند ، روسیه ، چین و جزایر جاوا و سریلانکا یافت می شوند.

این گربه های بزرگ می توانند تقریباً در هر نوع زیستگاه زندگی کنند ، از جمله جنگل های بارانی ، بیابان ها ، جنگل ها ، چمنزار ها ، ، زیستگاه های کوهستانی ، اسکراب های ساحلی ، زمین های بوته ای و مناطق باتلاقی. در حقیقت ، پلنگ ها در مکان های زیادی می توانند زندگی کنند .

عادت های پلنگ ها

پلنگ ها موجودات انفرادی هستند که تنها در هنگام جفت گیری و بزرگ کردن بچه ، فقط با دیگران می گذرانند. آنها همچنین شبانه هستند و به جای خواب شب های خود را به شکار می گذرانند.

پلنگ ها بیشتر وقت خود را در درختان می گذرانند. وجود خال خال آنها را استتار می کند و باعث می شود تا با برگ درخت مخلوط شوند. به گزارش نشنال جئوگرافیک ، آنها اغلب طعمه های خود را به سمت درختان می کشند تا از دخالت سایر حیوانات جلوگیری کنند .

رژیم غذایی پلنگ ها

پلنگ ها گوشتخوار هستند .آنها بر هر حیوانی که در مسیرشان قرار بگیرد طعمه می زنند ، مانند توله های یوزپلنگ ، بابون ، جوندگان ، میمون ها ، مارها ، پرندگان بزرگ ، دوزیستان ، ماهی ، آنتوپل ها و ...

پلنگ ها شکارچیان کمین هستند. به گزارش وب سایت تنوع حیوانات ، پایگاه داده ای که توسط موزه جانورشناسی در دانشگاه میشیگان نگهداری می شود ، آنها برای جلوگیری از فرار طعمه با یک نیش سریع به گردن می کشد .

تولید مثل پلنگ

به گزارش PBS Nature ، پلنگ ها حدود سه ماه دوره حاملگی دارند و به طور معمول دو تا سه توله را به طور متناوب به دنیا می آورند . هر توله فقط هنگام تولد 17 تا 21 اونس (500 تا 600 گرم) وزن دارد ، توله کور و تقریباً بدون مو است. آنها به مادرشان برای غذا وابستگی دارند . در 12 تا 18 ماهگی ، توله ها آماده زندگی خود هستند و در سن 2 یا 3 سال فرزندان خود را به وجود می آورند. پلنگ ها 12 تا 15 سال در طبیعت و 23 سال در باغ وحش زندگی می کنند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید