سخنگوی سابق وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد نیروهای ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا باید مراقب نیروهای خود در منطقه باشد.

به گزارش سلام نو، جان کربی سخنگوی سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) درارتباط با حمله هوایی واشنگتن به مواضع کتائب حزب‌الله عراق به سی ان ان گفت: سنتکام(نیروهای ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا) باید مراقب نیروهای خود در منطقه در قبال واکنش احتمالی ایران باشد.

جان کربی روز سه شنبه در گفت و گو با شبکه خبری سی ان ان، ضمن بیان اینکه این حملات بدون هماهنگی با دولت عراق انجام شده است، گفت: عراق درگیری ناآرامی های داخلی خود بوده و از طرف دیگری تلاش به حفظ روابط خوب با همسایه شرقی خود، ایران دارد.

وی افزود: حمله آمریکا به مواضع گروه های عراقی جدای از موضوع ساقط شدن پهپاد (جاسوسی) آمریکا در ماه ژوئن، زدن نفتکش ها و حمله به تاسیسات نفتی عربستان در ماه سپتامبر است و با آن فرق دارد. دراینجا درباره نیروها و ارتش ایران حرف نمی زنیم بلکه درباره گروه های عراقی صحبت می کنیم.

کربی که همچنین معاونت امور خارجه آمریکا در "امور عمومی" بین سال های ۲۰۱۵تا ۲۰۱۷ میلادی را عهده دار بود در ادامه به این شبکه خبری آمریکایی گفت: من گمان دارم که ایران به نحوی به این حملات واکنش نشان دهد.

وی در مورد اظهارات اخیر "مارک اسپر" وزیر دفاع آمریکا درباره این حملات که گفته است ممکن است پاسخ های بیشتری به گروه های نظامی عراق و یا ایران داده شود، گفت: ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا اکنون باید مراقب نیروهای خود در منطقه باشد و اقدامات لازم را برای محافظت از آنها به عمل آورد.

ارتش آمریکا با تأیید حملات هوایی ۸ دی ماه اعلام کرد که این نیروها حملات دقیقی علیه پنج مقر و تأسیسات متعلق به نیروهای الحشد الشعبی و حزب‌الله در خاک عراق و سوریه انجام داده‌اند.

فرمانده نیروهای عملیات الحشد الشعبی در استان الانبار گفت که هدف آمریکا و صهیونیست‌ها از بمباران این نیروها، تضعیف مقاومت بسیج مردمی عراق بوده است.

«جواد کاظم الربیعاوی» از مقام‌های الحشد الشعبی  شب یکشنبه هشتم دی ماه  اعلام کرد که در حمله آمریکا به مواضع گردان‌های حزب الله و الحشد الشعبی، ۲۵ تن شهید و ۵۱ نفر نیز زخمی شدند.

الربیعاوی افزود: آمار حمله به مقر تیپ ۴۵ متعلق به گردان‌های حزب الله در شهرستان القائم استان الانبار به ۲۵ شهید و ۵۱ زخمی رسیده است.

این درحالی است که پیش‌تر "ابو مهدی المهندس" معاون تشکیلات الحشد الشعبی عراق با محکوم کردن حمله به مقرهای این تشکیلات به نیروهای آمریکایی هشدار داد که پاسخ بسیج مردمی بسیار سخت خواهد بود.

اروپام **۱۳۰۲**

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید