اکثر مردم فکر می کنند که سگ ها وقتی خوشحال می شوند ، دم خود را تکان می دهند ، اما آیا واقعیت این است؟ مقاله ما را بخوانید تا همه چیزهایی را که باید در مورد بی ارزش ترین ابزار ارتباطی سگ خود بدانید و انواع مختلف دم تکات دادن را بدانید.

علت تکان دادن دم سگها چیست؟

دم سگ شما یک ابزار ارتباطی ارزشمند است. چه طولانی، کوتاه ، فرفری یا مستقیم باشد ، دم سگ به شما نشان می دهد که چگونه آنها احساس می کنند. این عقیده رایج است که تکان دادن دم به معنای خوشحالی سگ است، اما همیشه اینگونه نیست. سگها از تمام بدن خود برای برقراری ارتباط استفاده می کنند ، بنابراین غالباً از شما می خواهد که به بقیه زبان بدن و وضعیتی که در آن هستید نگاهی بیندازید تا درک کنید که واقعاً چه احساسی دارند.

ما این راهنمای مفید را برای شما تعریف کرده ایم که چرا سگ ها دم خود را تکان می دهند و همه تکان های دم چه معنی ای دارند.

تکان دادن دم یک رفتار غریزی است که بسته به نژاد بین 3 تا 4 هفته سن رشد می کند و یکی از روش های اصلی ارتباط سگ شما با سگ های دیگر و افراد است. در حالی که معمولاً تصور می شود که سگ ها دم خود را تکان می دهند که نشان دهند خوشحال هستند ، می تواند به دلایل دیگری مانند عصبی بودن و هیجان نیز باشد.

موقعیت دم سگ و منظور آنها چیست؟

برای کشف اینکه منظور سگ شما در هنگام دم تکان دادن چیست ، باید یک قدم عقب بردارید و به وضعیت دم آنها و همچنین سرعت خوددم  نگاه کنید. خواندن را ادامه دهید تا درمورد موقعیت های دم سگ و معنای آنها بیشتر بدانید.

موقعیت طبیعی ، بدون تکان

این موقعیت نشانگر آرامش در سگ شما است. اما این به نژاد سگ شما بستگی دارد. افرادی که دارای دم های مجعد مانند Samoyeds هستند ، آنها را در حالت طبیعی در پشت خود پیچیده می کنند و بعضی دیگر صاف در پشت خود نگه می دارند .

عقب بردن دم

این نوع تکان می گوید سگ شما کنجکاو است و ممکن است کمی از وضعیتی مطمئن نباشند. ممکن است اگر آنها به یک چیز یا موجودی عجیب و غریب نگاه می کنند که قبلاً آنها را ندیده اند.

دم بین پاها

اگر سگ شما بین پاهایشان دم داشته باشد یا دچار ضربات شدید شود ، این نشان می دهد که ممکن است احساس فضای عصبی کمی داشته باشند زیرا ممکن است احساس عصبی یا وحشت کند. اگر آنها همزمان تکان های کوچک و پرتلاطم و کوچک را به نمایش بگذارند ، ممکن است نشان دهد که آنها در حال درگیری می باشند .

تکان های بزرگ

یک واگن بزرگ و بی خیال بهترین نوع است زیرا واقعاً نشانگر سگ شاد است! که می گوید سگ شما بسیار خوشحال و آماده تعامل است.

دم عمودی

اگر دم آنها در هوا زیاد و سفت است ، محتاط باشید زیرا می تواند نشانگر پرخاشگری در سگ ها باشد. معمولاً بهتر است تا آنجا که ممکن است به آنها فضای کافی بدهید و صبر کنید تا قبل از تعامل با آنها آرام شود.

جهت تکان دادن دم

طبق گفته Live Science ، جهت دم نیز صحبت می کند. اگر دم در سمت راست باشد ، معمولاً مثبت است ، در حالی که اگر سمت چپ بماند ، به طور کلی منفی است که نشان دهنده ترس ، استرس یا اضطراب است. دلیل این است که نیمکره چپ - بخشی از مغز که با احساسات رویکرد مثبت همراه است - سمت راست بدن را کنترل می کند.

جالب است که ، مطالعه ای که در سال 2013 انجام شد ، ذکر کرد که سگ ها همچنین می توانند معنای جهت گرفتن دم در سگ های دیگر را رمزگشایی کنند.  با استفاده از یک جلیقه برای نظارت بر ضربان قلبشان. وقتی یک سگ با یک دم راست نشان داده شد ، بیشتر آنها آرامش خود را حفظ کردند و برخی حتی اقدام به نزدیک شدن به سگ روی صفحه کردند ، این نشان می دهد که این باید یک سیگنال مثبت باشد. به سگهای دیگر ویدئویی از دم چپ نشان داده شد ، و اینها علائم اضطراب و ضربان قلب آنها را در واقع افزایش می داد.

اهمیت دم در سگ

در جایی که دم سگ شما عمدتا برای برقراری ارتباط استفاده می شود ، طیف وسیعی از کارهای مفید دیگر وجود دارد که آنها می توانند انجام دهند! دکتر لیزا رادوساتا از سرویس رفتارهای دامپزشکی فلوریدا می گوید دم آنها هنگام شنا در آب می تواند به عنوان یک تسمه عمل کند .

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید