کارگردان مستند «خط باریک قرمز» معتقد است که اگر قرار باشد فیلم‌های مستند مانند فیلم‌های داستانی به‌یک شکل ارائه شود، طبیعتا با استقبال خوبی روبه رو خواهند شد.

به گزارش سلام نو، به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، «فرزاد ‌خوش‌دست» کارگردان فیلم مستند «خط باریک قرمز» فیلم راه یافته به بخش مستند سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر گفت: برای اولین بار است که در این جشنواره حضور دارم و فکر می‌کنم اگر قرار باشد فیلم‌های مستند مانند فیلم‌های داستانی به یک شکل ارائه شود، طبیعتا با استقبال خوبی روبه رو خواهند شد، چرا که برخی از این فیلم‌ها، قابلیت دارند تا با فیلم‌های داستانی رقابت کنند و تعدادی از فیلم‌های مستند حتی می‌توانند در بخش داستانی، رنسانس ایجاد کنند.

کارگردان مستند «خط باریک قرمز» تأکید کرد: در جشنواره سینماحقیقت با اینکه برای دیدن فیلم‌ها بلیت‌فروشی وجود داشت، برخی از اکران‌ها به سئانس فوق‌‌العاده رسید که این نشان‌دهنده تحول در عرصه مستند است.

او گفت: فیلم‌های مستند، فیلم‌های خاصی هستند و جایگاه فیلم خاص نیز در جشنواره است. اثری که حرفی برای گفتن دارد، باید در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کند.

در مستند «خط باریک قرمز»، یک گروه مجرم نوجوان در زندان با کمک چند مربی نمایش تصمیم می‌گیرند یک نمایش را روی صحنه ببرند تا اگر موفق بود به این بهانه و برای اجرا یک روز از زندان خارج شوند.

طراح و کارگردان این فیلم مستند «فرزاد خوشدست» است و در آن توماج دانش بهزادی، فرهاد اصلانی، هنگامه قاضیانی، امیر دژاکام، افشین هاشمی، آرش آبسالان، یاسرخاسب با همراهی نوجوانان کانون اصلاح و تربیت حضور داشته‌اند.

از عوامل سازنده «خط باریک قرمز» می‌توان به تهیه کننده: نگار اسکندرفر، فرزاد خوشدست، فیلمبرداری: مرتضی پورصمدی با همکاری فرزین خسروشاهی، تدوین: آرش زاهدی‌اصل، صدابردار: محمود کاشانی، صداگذاران: بهروز شهامت، شاهین خاکپور، موسیقی: صبا ندایی، طراح صحنه و‌دکور: محمدرضا موحدی، طراح لباس: دُری رضایی، طراح گریم: محمدرضا عباسی، اتالوناژ: کامران سحرخیز، فربد جلالی، تروکاژ: احمد رضایی راد، نازنین رفاهی، عکاس: ارسلان امانتی، دستیارکارگردان و برنامه ریز: محسن بنی هاشمی، مدیر تولید و مجری طرح: دُری رضایی اشاره کرد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید