نیشابور یکی از شهرهای تاریخی استان خراسان رضوی می باشد .شهری که اندیشمندان عارفان و شاعران و حتی تاریخ‌نویسان زیادی در آن زندگی کرده اند. قبل از سفر به این شهر تاریخی بهتر است اطلاعاتی درباره محل اقامت رستوران ها و جاذبه های گردشگری آن بدانید. پس با ما در این مطلب از سلام نو همراه باشید.

نیشابور کجاست؟

نیشابور پس از مشهد دومین شهر بزرگ است که در استان خراسان رضوی می باشد و در امتداد رشته کوه های بینالود قرار دارد و یکی از مهم ترین مراکز تاریخی صنعتی و گردشگری این منطقه می باشد و نمادی از تاریخ و فرهنگ ایران است. نیشابور به دلیل آنکه آرامگاه عطار نیشابوری و حکیم خیام را در خود جای داده است که سالانه گردشگران بسیار زیادی را به سوی خود جذب می کند.

بهترین راه سفر به نیشابور

بهترین راه سفر به نیشابور خرید بلیط قطار مشهد می باشد فاصله نیشابور از تهران ۷۶۴ کیلومتر می باشد و مدت سفر زمینی آن ۸ ساعت و نیم است و برای سفر هوایی فقط ۱ ساعت و ۲۵ دقیقه طول می کشد و مدت سفر با قطار از تهران ۱۰ ساعت و نیم می باشد .

شرایط آب و هوایی نیشابور

نیشابور در فصل تابستان گرم و خشک و در زمستان بسیار سرد می‌باشد و سردترین ماه های این شهر دی و بهمن می باشد و تیر و مرداد گرم‌ترین زمان شهر نیشابور است.

محل اقامت در نیشابور

اگر می خواهید هزینه زیادی را برای سفر به نیشابور خرج کنید می توانید به هتل های چهارستاره بروید خدمات مناسب و عالی را فراهم می کنند و همچنین هتل های سه ستاره خوبی هم در این شهر وجود دارد ولی اگر قصد سفر ارزان را دارید می توانید به خانه های موجود برای اجاره مراجعه نمایید .

رستوران خوب در نیشابور

درشهر نیشابور رستوران های متنوعی وجود دارد از جمله شاهکار ،پارس، اعیانی ،عمارت و ملت که جزو گزینه‌های خوب در این شهر می باشد و اگر هوس فست فود کردید می توانید به پیتزا کندو یا پیتزا روبانی بروید .

سوغات نیشابور چیست ؟

سوغات نیشابور صنایع دستی ، فیروزه کاری می باشد و همچنین صنایع دستی دیگری از جمله قالی ، سفال ، ظروف لعاب کاری شده نیز می باشد.

برای خرید آنها می توانید به بازار سرپوشیده نیشابور بروید .

مراکز خرید نیشابور

بازار سرپوشیده نیشابور که متعلق به دوره صفوی می باشد و در آثار ملی به ثبت رسیده است بازار فیروزه ، مجتمع تجاری تفریحی الماس سنتر ، مجتمع مروارید ،مجتمع تجاری قریشی و مجتمع های تجاری بکائیان ، قدس و مشعوفی

مکان های دیدنی در نیشابور

مسجد جامع نیشابور که بسیار زیبا می باشد در زمانی که اسلام به ایران وارد شد در هر شهری یک مسجد ساخته شد که مسجد جامع نیشابور از مساجد چهار ایوانی ایران است و سه ورودی دارد و جالب تر از آن که این مسجد نه مناره دارد و نه گنبد. این مسجد در آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است و دو کتیبه در آن وجود دارد کتیبه سر در ورودی آن مربوط به دوره تیموریان است .

آرامگاه عطار نیشابوری

آرامگاه خیام نیشابوری

آرامگاه کمال المکلک

افلام نمای خیام

باغرود منطقه ییلاقی و مملو از باغ های و درختان و رودی خروشان

روستای دیزباد

دره هفت غار

بوژان شهر تاریخی با قدمتی ۷۰۰ ساله

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید