رئیس جمهور سابق بولیوی اعلام کرد حزب او موسوم به جنبش برای سوسیالیسم در انتخابات 2020 شرکت خواهد کرد.

به گزارش سلام نو، اوو مورالس در مصاحبه‌ای تاکید کرد، مخالفان وی نمی‌توانند جلوی شرکت حزب او موسوم به "جنبش برای سوسیالیسم" را در رقابت انتخابات 2020 در فصل بهار آینده بگیرند و چنین تلاشهایی با توجه به این که حزب او نماینده نیمی از جمعیت کشور است، ضد دموکراسی است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اوو مورالس، رئیس جمهور سابق بولیوی گفت: آنها نمی‌توانند جلوی شرکت حزب در انتخابات را بگیرند. من تکرار می‌کنم طبق قوانین اخیر، همه احزابی که در انتخابات اکتبر شرکت کردند در انتخابات بعدی نیز شرکت خواهند کرد.

به گفته مورالس، کنار گذاشته شدن حزب او از فرآیند سیاسی غیردموکراتیک خواهد بود چرا که نیمی از جمعیت کشور بولیوی در آن صورت در انتخابات رای نداده و مشارکت نخواهند کرد.

مورالس در عین حال تاکید کرد، قصد ندارد برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 نامزد پست معاونت رئیس جمهور شود.

بر اساس قوانین جدید بولیوی، کسانی که سابق بر این در این کشور دو بار متوالی به ریاست جمهوری رسیده‌اند مجاز به کاندیداتوری مجدد برای ریاست جمهوری نیستند و مورالس تا کنون سه دور رئیس جمهور بولیوی بوده است.

او خاطر نشان کرد: من هرگز به نامزدی برای پست معاون رئیس جمهور فکر نکرده‌ام. چنین کاری در برنامه ما نیست.

این رئیس جمهور سابق بولیوی اظهار کرد، روی پیروزی نامزد حزبش در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور حساب باز می‌کند.

او گفت: ما امیدواریم در دور نخست این انتخابات پیروز شویم. حزب "جنبش برای سوسیالیسیم" به رغم همه مشکلات موجود در صدر تمامی نظرسنجی‌های راستگراها است و این یک امتیاز بزرگ به حساب می‌آید.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید