روسیه اعلام کرد پرواز هواپیماهای جاسوسی ناتو در نزدیکی مرز سوریه دو برابر سال قبل است.

به گزارش سلام نو، فرمانده ناوگان بالتیک روسیه اعلام کرد: پروازهای جاسوسی ناتو در مجاورت مرزهای روسیه در سال ۲۰۱۹ بیش از ۳۰ درصد افزایش یافت.

دریادار «الکساندر نوساتوف» روز دوشنبه در مصاحبه با روزنامه کراسنایا زویوزدا ارگان وزارت دفاع روسیه گفت: پرواز هواپیماهای جنگی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه در سال جاری دو برابر افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۱۹ میلادی پروازهای جاسوسی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه از ۵۷۸ پرواز در سال گذشته بهع بیش از ۸۰۰ پرواز و هواپیماهای جنگی نیز تا ۵۰۰ پرواز افزایش یافت.

فرمانده ناوگان بالتیک روسیه خاطرنشان کرد: اینگونه تحرکات ناتو، خلبانان بخش هواپیمایی دریایی ناوگان بالتیک را وادار می کند که برخی مواقع چند بار در روز هواپیماهای خود را به پرواز درآورند.

به گفته نوساتوف، ناتو در دریای بالتیک در سال ۲۰۱۹ حدود ۳۰۰ رزمایش در سطوح مختلف برگزار کرد.

این مقام نظامی روس تصریح کرد هر گونه تحرکات ناتو از سوی ناوگان بالتیک روسیه رصد و نظارت می شود.

یادآور می شود که  دریای بالتیک باتوجه به حضور ناتو در این منطقه و عضویت کشورهای بالتیک شامل استونی، لتونی و لیتوانی در این پیمان نظامی برای روسیه اهمیت فراوان دارد.

لهستان نیز که در ساحل دریای بالتیک قرار دارد مجری برنامه های نظامی آمریکا در منطقه بالتیک به حساب می آید ضمن اینکه در این کشور پایگاه نظامی موشکی آمریکا مستقر است.

ناتو در سه کشور حوزه بالتیک و لهستان چهار گردان مستقر کرده است و واحدهای نظامی ناتو در این منطقه به انواع تسلیحات پیشرفته مجهز هستند و هر از چند گاهی ناتو دراین کشور ها رزمایش برگزار می کند.

روسیه بارها از تحرکات و افزایش حضور ناتو در منطقه بالتیک ابراز نگرانی کرده و مقام های روس آن را اقدامات تحریک آمیز علیه روسیه می خوانند

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید