چه بیش از حد غذا بخورید و چه کم و چه آخرین وعده غذایی مطابق ذائقه شما نباشد، همه این عوامل می‌توانند، موجب نفخ شکم شوند. این حس ورم و گاه دردناکی معمولاً وابسته به رژیم غذایی است. در اثر خوردن زیاد و انواع نادرست مواد غذایی احساس نفخ در بدن، ایجاد می شود. علاوه بر این منجر به مشکلات گوارشی نیز می شود.

اگر روش های زیادی برای از بین بردن نفخ امتحان کرده اید، اما همچنان این احساس را دارید، تمرینات ضد نفخ زیر را امتحان کنید، تا به گردش و جریان خون کمک کرده و نفخ را از بین ببرند.

این تمرینات می تواند، شامل یک پیاده روی خوب، قدم زدن سریع و دوچرخه سواری باشد‌. همه این فعالیت‌های بدنی به بیرون راندن گاز اضافی معده که باعث درد می شود و همچنین هضم غذا کمک می کنند. سعی کنیدف روزانه 30 دقیقه ورزش ملایم و سبک ​​را انجام دهید.

حرکت گربه ای

بسیاری از تمرینات یوگا، مانند حرکات گربه ای می توانند، به هضم و کاهش نفخ غذا کمک کنند. در این حرکت، روده های خود را کشیده و فشرده می کنید، تا به ارتقاء حرکت آن ها کمک شود. برای انجام این حرکت شما فقط به یک تشک نیاز دارید. دست ها باید به طور مستقیم زیر شانه ها و زانوها به طور مستقیم زیر باسن قرار گیرد. ستون فقرات و گردن شما باید بی حرکت باشند.

مرحله صعودی حرکت را شروع کنید، ستون فقرات خود را به سمت بالا و پشت خود بکشید. اجازه دهید، پشت شما گرد شود و سر شما در راستای ستون فقرات به سمت زمین قرار گیرد. 10 ثانیه به همین حالت بمانید. حالا  به مرحله نزولی بروید، بگذارید شکم شما به سمت زمین بیفتد و پشت تان قوس، به سمت پایین پیدا کند. بگذارید شانه ها جمع شوند و گردن بی حرکت بماند. 10 ثانیه نگه دارید. در کل 3 بار و به مدت 1 دقیقه این تمرین را تکرار کنید.

حرکت پیچ و تاب

پیچ و تاب یا Torso باعث افزایش جریان و گردش خون می شود، دقیقاً همان چیزی که به آن احتیاج دارید. به خصوص وقتی معده شما ورم کرده است.

شما برای انجام این حرکت نیاز به تشک و بالشتک دارید. پاهای تان را دراز کرده و روی پهلو های  خود بنشینید. زانوها را خم و پاهای خود را به سمت قفسه سینه بالا بیاورید، روی بالشتک زیر پای تان تعادل برقرار کنید. آرنج ها را خم کرده و بازوهای خود را به جلوی سینه بکشید، کف دست ها باید یکدیگر را لمس کنند.

با اطمینان از اینکه تنه درگیر شده است، پشت و گردن شما صاف باقی مانده، شروع به چرخش قسمت بالای بدن خود به سمت چپ کنید، هنگامی که آرنج راست از زانوها عبور می کند، متوقف شوید. به وسط برگردید و پیچش را به راست تکرار کنید. مجموعا 10 بار تکرار کنید. این تمرینات به شما در کاهش نفخ و دل درد کمک خواهند کرد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید