آمارهای منتشر شده در مورد سال ۲۰۱۹ نشان می دهد دو کشور دارای موقعیت سوق الجیشی مقصد بیشتر مهاجران غیرقانونی به اروپا بوده اند.

به گزارش سلام نو به نقل از نشریه بیلد آلمان، شمار مهاجران غیرقانونی از ترکیه به سمت اروپا در سال جاری میلادی نیز افزایش داشته است.

گزارش رسمی کمیسیون اروپا در این خصوص حاکی است ترکیه با بیش از ۷۰ هزار و یونان با حدود ۶۸ هزار نفر، در صدر مبدأهای ورود مهاجران غیرقانونی به اروپا در سال ۲۰۱۹ بوده اند.

پس از این دو کشور، ایتالیا با حدود ۲ هزار و قبرس با ۲۶۱ نفر در رده های بعدی قرار دارند.

این در حالی است که اردوگاههای پناهجویان در جزایر یونان بیش از ۴۰ هزار نفر را در خود جای داده اند و از این میان تنها ۸ هزار و ۵۳۰ نفر موفق به دریافت اقامت شده اند.

بر این اساس بیشتر مهاجران امسال نه از سوریه، بلکه از افغانستان بوده اند و شمار این افراد در سال جاری ۳۰ درصد رشد داشته است.

در همین رابطه رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه امروز (سه شنبه) در نشست عمومی مجمع پناهجویان در مقر سازمان ملل در ژنو سوئیس کشورهای قدرتمند جهان را به استخراج نفت سوریه فراخواند و مدعی شد که درآمد حاصل از فروش نفت سوریه قرار است خرج اسکان آوارگان سوری در شمال این کشور شود.

اردوغان با بیان اینکه بازگشت آوارگان سوری به کشورشان به میزان مبارزه با تروریسم اهمیت دارد، خواهان استخراج نفت سوریه از سوی ترکیه و دیگر قدرت های جهانی برای صرف درآمد آن در آنچه شد که وی توسعه زیرساخت های سوریه خواند.

پس از آن که در سال ۲۰۱۶ میلادی، سیل مهاجران به اروپا کاهش چشمگیری پیدا کرد، یونان بار دیگر به نقطه ورود اصلی پناهجویان تبدیل شده است.

اما بخش بزرگی از مهاجران از دریای اژه ترکیه بدنبال ورود به اروپا هستند، به طوری که براساس گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، در سال ۲۰۱۹ میلادی، بیش از ۵۵ هزار مهاجر برای ورود به اروپا از این منطقه عبور کرده‌اند./ ایرنا

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید