همه ساله تیم مدیریت شهری در اهواز بعد از آب گرفتگی های این چنینی از این مساله ابراز تاسف می کند و بعد از آن این معضل در بین دیگر معضلات اهواز که کم هم نیستند گم می شود. ماجرا از این قرار است که شرکت آبفا و شهرداری اهواز هرکدام معتقدند مسئولیت این نابه‌سامانی به عهده طرف دیگر است. همین مساله بهانه خوبی است که پشت یکدیگر پنهان شوند تا از بی مسئولیتی های موجود فرار کنند.

سلام نو – سرویس اجتماعی: بارش باران در واپسین روزهای فصل پاییز مسئولان مدیریت شهری در اهواز را غافلگیر کرد. این در حالی است که مردم اهواز با وجود مشکلات بسیاری که برایشان پیش آمده غافلگیر نشده اند چرا که سالها است که به این بی مسئولیتی عادت کرده اند.

به گزارش سلام نو، بارش 60 میلیمتری باران از شب گذشته تاکنون مشکلات زیادی را ایجاد کرده است. نبود کانال برای دفع آب های سطحی و بالا زدگی فاضلاب مهم ترین دلیل آب گرفتگی های گاه و بیگاه در اهواز است.

سیلاب هایی که از روز گذشته در شهر اهواز جاری شده گره های ترافیکی زیادی در سطح شهر ایجاد کرده است. در برخی نقاط شهر شاهد غرق شدن خودروها در آّب بودیم. ورود آب به منزل بسیاری از اهوازی ها هم آنها را از زندگی عادی محروم کرده است.

همه ساله تیم مدیریت شهری در اهواز بعد از آب گرفتگی های این چنینی از این مساله ابراز تاسف می کند و بعد از آن این معضل در بین دیگر معضلات اهواز که کم هم نیستند گم می شود.

ماجرا از این قرار است که شرکت آبفا و شهرداری اهواز هرکدام معتقدند مسئولیت این نابه‌سامانی به عهده طرف دیگر است. همین مساله بهانه خوبی است که پشت یکدیگر پنهان شوند تا از بی مسئولیتی های موجود فرار کنند.

اهواز که این روزها به خاطر خبر درگذشت مشکوک چند دانشجو روزهای پر التهابی را می گذراند حالا پس از بارش اخیر خبر ناراحت کننده دیگری منتشر شد. روز گذشته به خاطر نوسانات شدید برق شهری، ژنراتور بیمارستان امام خمینی در اهواز دیر عمل کرد و در نهایت به دلیل از کار افتادن دستگاه‌های اکسیژن چهار زن از دنیا رفتند.

گزارش تصویری: وقتی اهواز زیر آب می رود !

شهرداری اهواز باید پاسخگوی شرایط فعلی اهواز باشد. منصور کتانباف که سابقه مسئولیت در شهرداری منطقه 1 تهران را داشته هم اکنون شهردار اهواز است. کتانباف البته سابقه استیضاح شدن در شورای شهر اهواز را هم دارد. البته خود کتانباف معتقد است برخی از اعضای این شورا تسلط کافی بر موضوعات شهری و امور اجرایی را ندارند و احتمالا دلیل استیضاح او هم از نظر کتانباف همین بوده است.

تبدیل منازل ویلایی به ساختمان های مسکونی یکی از دلایل سر ریز فاضلاب به معابر شهری است. مساله ای که متاسفانه در سال های اخیر شهرداری اهواز به آن بی توجه بوده است.

در شبکه های اجتماعی دو واژه اهواز و خوزستان ترند شده و کاربران شبکه های اجتماعی گله های خود از وضعیت شهر را مطرح کرده اند.

یک کاربر توییتر ساکن اهواز می گوید محله های قدیمی اهواز با وجود باران هیچ مشکلی ندارند اما محله های جدید اهواز همگی زیر آب هستند. مساله ای که باید شهرداران این چند سال اخیر را به خاطر آن بازخواست کرد.

یک کاربر هم با انتشار تصویر فرودگاه پر از آب اهواز نوشته است: از مسئولین بابت احداث باند فرودگاه روی دریا متشکریم. کاربر دیگری هم با انتشار ویدیوی ناراحت کننده ای از منزل یکی از هموطنان اهوازی نوشته است: #اهواز سالهاست گرفتار آبگرفتگی معابره و هییییچ کس براش کاری نمیکنه.اون هواشونه،اینم معابرش.امسال هم که سیل اومده بود و معلوم بود که وضع خراب‌تر میشه.

گفته می شود در برخی مناطق اهواز از جمله در کوت عبدالله، حصیرآباد و مناطق کیان پارس، زیتون کارگری و.. خانه ها تا نزدیکی دو متر زیر آب رفته اند. تجربه این سالها نشان داده نباید انتظار تدبیر برای مهار این بحران داشته باشیم. با این حال اطلاع رسانی آنچه در اهواز در حال وقوع است می تواند تاثیری حداقلی در شنیده شدن صدای مردم باشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید