شاید شما هم جزو آن دسته از افراد باشید که در تعطیلات ترجیح می‌دهید به شمال کشور سفر کنید ولی ما امروز قصد داریم به شما مناطقی را در شمال کشور در استان های مازندران و گیلان معرفی کنیم که به آنجا نرفته اید و کمتر کسی این مکان ها را می شناسد.

با ما در سلام نو همراه باشید تا شمال کشور را بهتر بشناسید.

جنگل مه آلود پاسند

اگر شما هم به جاهای پر رمز و راز علاقه دارید پیشنهاد می شود به مناطق  مه آلود سفر کنید زیرا به دلیل عدم توانایی در تشخیص اشیا در هنگام مه برای شما شرایط ترسناکی ایجاد می کند برای رفتن به مناطق مه‌آلود به شهرستان بهشهر بروید جنگل پاسند یکی از مناطق دست نخورده و بکر شمال ایران است که در سه کیلومتری و در شرق و در سمت راست اتوبان در جوار رودخانه پاسند می باشد.

جنگل های ماسال و منطقه اولسبلانگاه

اولسبلانگاه روستایی در بالای شهر ماسال و در غرب گیلان است اغلب مردم ماسال برای ییلاق خود به آنجا سفر می کنند و در بهار و تابستان در این منطقه بکر و خوش آب و هوا زندگی می کند.اولسبلانگاه در ارتفاع ۱۴۸۹ متری از سطح دریا می‌باشد و هنوز توسط انسانها بافت طبیعی و بکر خود را از دست نداده است و اگر شما هم علاقه دارید ماسال را از ارتفاعات از بالای ابرها تماشا کنید به شما پیشنهاد می شود که حتماً به روستای اولسبلنگاه بروید و یک شب را در آنجا اقامت کنید تا بتوانید از فراز ابرها به تماشای جنگل بنشینید. این شهرستان در ارتفاعات کوه های تالش قرار دارد .

منطقه ییلاقی دشت النزه

این منطقه که از نام آن پیداست بسیار سرسبز و خرم می‌باشد و در اطراف آن کوه های سرسبز و بسیاری وجود دارد و این منطقه را در محاصره خود قرار داده است.

در دشت النزه امامزاده ابراهیم وجود دارد و یک درخت دویست ساله ای که در این منطقه است اهالی منطقه دشت النزه معتقدند که این درخت مقدس می‌باشد و به نوعی در کنار آن نذر می کنند و پارچه های سبز رنگ و تکه های سفال از آن آویزان می کنند اغلب افراد ساکن در دشت النزه بومی می باشند و نوع بافت خانه های آنها از چوب است و سقف های خانه هایشان به صورت شیروانی با چوب ساخته شده است.

دشت النزه هنوز به صورت بافت قدیمی خود باقی مانده است و افراد آن به گله‌داری مشغول هستند و دارای اسب های وحشی گاو و گاومیش می‌باشند و در کنار این طبیعت زیبا دامداری افراد النزه زیبایی این منطقه را چند برابر کرده است.

تالاب کیاکلایه

تالاب کیاکلایه در شهر گیلان قرار دارد که امروزه به دلیل عدم توجه مسئولین به این بخش زیبا موجب کمی از بین رفتن آن شده است و اگر توجه نشود همچنان این روند نابودی ادامه خواهد داشت.

تالاب کیاکلایه حدود ۳۰ هکتار می باشد که از یک طرف به شهر لنگرود از سه طرف دیگر به شالیزارها و در فاصله اندکی با کوهپایه‌ها و چشم اندازی زیبا قرار گرفته است برای رفتن به این منطقه زیبا به منطقه لنگرود سفر کنید.

روستای صفرا بسته

صفرابسته دارای جاده های جنگلی و زیبا می باشد که از توابع بندر کیاشهر است زیبایی این روستا مدیون جاده می باشد که جنگل های اطراف آن به طول ۲ کیلومتر به همدیگر پیوسته‌اند و بعد از گذر از این جاده زیبا به سواحل دریا در بندر زیبای کیاشهر وارد می شوید اغلب پوشش گیاهی روستای صفرابسته گیاهان گل بنفشه و پرسیاوش است که دارای خواص دارویی می باشند اگر شما هم به مناطق بکر علاقه دارید قبل از آن که دستخوش تغییرات انسانی شود به این روستا سفر کنید بهترین زمان سفر به روستای صفرابسته فصل های بهار و پاییز می باشد برای رفتن به این روستای زیبا به گیلان آستانه اشرفیه و جاده کیاشهر بعد از تمام چال سفر کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید