چین و روسیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را میان اعضای شورای امنیت سازمان ملل پخش کردند و خواستار کاهش تحریم‌های کره‌شمالی شدند.

به گزارش سلام نو، با وجود مخالفت آمریکا با کاهش فشار تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ، چین و روسیه با توزیع پیش‌نویس قطعنامه‌ای در میان اعضای شورای امنیت سازمان ملل خواستار کاهش تحریم‌های کره‌شمالی شدند.

لغو الزام به بازگشت کارگران تبعه کره شمالی مقیم خارج به کشور تا یکشنبه، معافیت پروژه های احداث خط آهن و جاده کره شمالی از تحریم های سازمان ملل و لغو تحریم هایی که بر صادرات غذاهای دریایی و نساجی این کشور تاثیر می گذارد، از جمله مفاد پیش نویس قطعنامه توزیع شده از سوی روسیه و چین در شورای امنیت سازمان ملل است.

در همین حال، یکی از مقامات عالیرتبه وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، هنوز برای مطرح کردن کاهش تحریم ها زود است.

کره شمالی اعلام کرد، در صورتی که واشنگتن شرایط توافقنامه هسته ای را تا پایان ماه جاری میلادی تعدیل نکند، توافقنامه های مبهم خلع سلاح هسته ای را پاره خواهد کرد.

همزمان با نزدیک شدن به پایان این مهلت، کره شمالی از سرگیری فعالیت خود در تاسیسات پرتاب راکت در ساحل غربی این کشور را علنی کرد.

"دونالد ترامپ"، رئیس جمهوری آمریکا، دوشنبه گفت: چنانچه "کیم جونگ اون" برنامه هسته ای کشورش را از سر بگیرد، متاسف و ناامید خواهم شد، ما فعالیت آنها را از نزدیک زیر نظر داریم.

ترامپ، "استیون بیگان"‌نماینده ویژه خود را برای ملاقات با همتایانش در کره جنوبی و ژاپن و هماهنگی با سئول راهی این دو کشور کرده است.

"کلی کرافت"، نماینده آمریکا در سازمان ملل، چهارشنبه پیش گفت: ما آماده نرمش و انعطاف هستیم اما، نمی توانیم به تنهایی مساله را حل کنیم، کره شمالی هم باید به سهم خود وارد عمل شود و از اقدامات تحریک آمیز دست بردارد.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید