مسئول حضور چنین نمایندگانی در مجلس چه کسانی هستند؟ به صراحت می‌توان گفت اصولگرایان، اصلاح طلبان و شورای نگهبان هر سه مسئول چنین افت کیفیتی در مجلس شورای اسلامی هستند. اصولگرایان و اصلاح طلبان به این خاطر که هیچ سازمانی برای نظارت نمایندگان نزدیک به خود ندارند و شورای نگهبان به این خاطر که با رد صلاحیت‌های بی حساب و کتاب عملا زمینه ورود نااهلان بی کیفیت مجلس را مهیا کرد.

سلام نو - سرویس سیاسی: دیروز خبری روی خروجی خبرگزاری‌ها با عنوان"مجازات حبس برای ایجاد کانال یا گروه بدون مجوز" بود. تیتری که در نگاه اول احتمال می‌دادید مربوط به یک خبر طنز یا در بدترین حالت یک اشتباه رسانه‌ای باشد ولی وقتی متن را مطالعه می‌کردید متوجه می‌شدید که خبر واقعی است!

ظاهرا ایده اصلی این طرح مبتنی بر مشروط شدن ایجاد کانال یا گروه به مجوز است.بر این اساس، فعالیت موثردر پیام رسان های خارجی و ‌داخلی مانند ایجاد کانال و گروه ها بدون مجوز ممنوع است.ایجاد یا اداره کانال ها وگرو هایی که با نقض غیرقانونی تدابیر ‌مسدودسازی صورت می گیرد مستوجب محکومیت حبس یا جزای نقدی درجه ۸ خواهد بود‎.‎

طرح مذکور را ۹۵ نماینده امضا کرده اند. غالب این نمایندگان  اصولگرایانی تندرو هستن، کسانی که پای استیضاح ظریف به دلیل حرف زدن از پولشویی را هم امضا کردند. به اسامی دقت کنید: کریمی قدوسی، پژمانفر، نقوی حسینی، سالک، قاضی پور، ‌لارگانی، محمود بهمنی،  چنارانی، زاهدی، ابطحی، بروجردی، فولادگر، حاجی دلیگانی و دیگرانی که عموما نامشان پای طرح‌های این چنینی که صرفا جنجال در پی دارند می‌آید.

آنان که به راه ترکستان می‌روند!

این که تعدادی از نمایندگان مجلس طرحی هرچقدر ساده و ابتدایی را مطرح کنند به خودی خود بد نیست، بلکه اگر مبتنی بر خواست مردم و موکلین آن‌ها باشد قابل دفاع هم است. ولی فعالیت برخی نمایندگان در مجلس نه چنان با نیازهای کشور و ضرورت‌های وضعیت کنونی هم‌خوانی دارد و نه به نظر می‌رسد که با خواست‌های پایگاه رای نمایندگان هماهنگ باشد.

چه می‌شود که نمانیدگانی که ادعای مردمی بودن و انقلابی بودن دارند این چنین از هر دو ادعای خود فاصله دارند و مسائلی چنین عجیب و غریب را در مجلس مطرح می‌کنند؟ طرح استیضاح ظریف که قابل دفاع‌ترین وزیر روحانی در تما این سال‌هاست چه تناسبی با انقلابی بودن و حفظ منافع انقلاب دارد؟

مجوز گرفتن برای کانال تلگرام چطور؟ مبتنی بر انقلابی بودن است یا خواست موکلین نمایندگان؟ تصور اینکه برای ایجاد گروه "خانوده قشنگ" در تلگرام باید از وزارت ارتباطات، ارشاد یا هر جای دیگر مجوز بگیرید بهت آور، تمسخر آمیز و تاسف برانگیز است.

در حالی که به اذعان مسئولین مختلف نظام موج بیکاری در سال جدید غوغا خواهد کرد، تحریم‌های آمریکا بیشتر و فروش نفت سخت‌تر از قبل می‌شود، بخشی از نمایندگان مجلس در فکر استیضحاح ظریف و جرم انگاری تاسیس گروه در تلگرام بدون مجوز هستند.

تصور این که شما برای تاسیس یک گروه خانوادگی یا سرگرمی در تلگرام سه ماه حبس بشوید یا چندین ضربه شلاق بخورید تصور بسیار اعجاب برانگیزی است. آیا در کره شمالی چننین می‌شود؟ در شوروی سابق چطور؟

نمایندگان امضا کننده این طرح حتی برای لحظه‌ای تصوری از حجم مبادله اطلاعات در تلگرام دارند؟ در تلگرام بیش از 626 هزار کانال فارسی وجود دارد و که برغم فیلترینگ، هنوز به شکل روزانه 2 هزار کانال در این شبکه موبایلی ایجاد می‌شود، یعنی در هر دقیقه بیش از یک کانال.

نکته این جاست که این تنها آمار تلگرام است و ایمو، واتس آپ، وایبر و دیگر پیام رسان‌ها جای خود را دارند. آن وقت با این حساب و کتاب این چند نماینده چطور می‌خواهند نصف ایران را سه ماه حبس کنند یا شلاق بزنند؟

اصولگرایان، اصلاح طلبان و شورای نگهبان مقصرند!

در حالی که این روزها کشور با بحران تحریم، بازار ارز، طلا، فروش نفت، کاغذ، دارو و البته تورم افسار گسیخته مواجه است گروهی به شکل مدام پیگیر چنین کارهای پر سر و صدایی هستند که هیچ سودی برای هیچ کسی جز خودشان ندارد. یک روز به روحانی می‌گویند دو تابعیتی بعد معلوم می‌شود خودشان احتمالا تابعیت افغانستان را هم دارد.

یک روز به ظریف برای پولشویی ایراد می‌گیرند و فردایش کداخدایی از پول‌های کثیف در انتخابات صحبت می‌کند. امروز هم در حالی دنبال طرح عجیب ممنوعیت تاسیس گروه در تلگرام بدون مجوز هستند که وزیر ارتباطات خودش از تلگرام استفاده می‌کند و عکسش را هم منتشر کرده.

اما مسئول حضور چنین نمایندگانی در مجلس چه کسانی هستند؟ به صراحت می‌توان گفت اصولگرایان، اصلاح طلبان و شورای نگهبان هر سه مسئول چنین افت کیفیتی در مجلس شورای اسلامی هستند. اصولگرایان و اصلاح طلبان به این خاطر که هیچ سازمانی برای نظارت نمایندگان نزدیک به خود ندارند و شورای نگهبان به این خاطر که با رد صلاحیت‌های بی حساب و کتاب عملا زمینه ورود نااهلان بی کیفیت مجلس را مهیا کرد.

اصلاح طلبان و شورای عالی آنان هیچ وقت در برابر عملکرد فراکسیون امید و شخص محمد رضا عارف پاسخگو نبودند. اصولگرایان هم که اساسا همان سازمان حداقلی اصلاح طلبان را ندارند و حتی برخی از اساس وجود جبهه پایداری را منکر می‌شوند و آنان را بی اثر می‌دانند.

شورای نگهبان هم با نظارت خود در چند سال اخیر نمایندگانی تربیت کرده که از اظهار نظر می‌ترسند. آنانی هم که ترسی ندارند در این سال‌ها به مرور رد صلاحیت شدند و میدان نمایندگی مجلس از سطح رضا خاتمی، باهنر،بهزاد نبوی و حسن روحانی به کسانی رسیده که دنبال شلاق زدن برای گروه بی مجوز در تلگرام هستند. مجلس امروز مجلس بی کیفیت‌ها است.

کاش هم نمایندگان، هم اصولگرایان و اصلاح طلبان و هم شورای محترم نگهبان بدانند انتهای این راه که می‌روند به ترکستان است و حاصلی جز دوری از مردم ندارد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید