سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که تمام فعالیت‌های اقتصادی نهادهای انقلاب اسلامی مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و مالیات تکلیفی هستند.

به گزارش سلام نو، سازمان برنامه و بودجه در مورد مالیات نهادهای انقلاب اسلامی، اعلام کرد که جداول بودجه دارای مبانی محاسباتی خاص است و به صورت حرفه‌ای تنظیم می‌شوند. در این زمینه باید اعلام شود که تمام فعالیت‌های اقتصادی در نهادهای انقلاب اسلامی اعم از بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در قالب شرکت‌ها صورت می‌گیرد و این نهادها مالیات خود اعم از مالیات بر ارزش افزوده و مالیات تکلیفی را پرداخت می‌کنند که این رقم برای بودجه سال ۱۳۹۹ حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

طبق آنچه سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده، شرکت‌های آستان قدس رضوی که ماهیت موقوفه‌ای دارند، مالیات خود را به خزانه پرداخت می‌کنند و از آنجاکه موقوفه‌ها معاف از مالیات هستند، منابع مالیاتی مذکور صرف فعالیت‌های محرومیت‌زدایی فرهنگی و اجتماعی آستان قدس رضوی می‌شود و این رقم برای سال ۱۳۹۹ حدود ۶۵ میلیارد تومان است.

بر اساس اعلام سازمان برنامه، علت درج عدد یک در ردیف‌های درآمدی نهادهای ذکر شده استفاده حداکثری از ظرفیت تحقق منابع مربوط است که صرف هزینه‌هایی مانند عدالت آموزشی و تجهیز آموزشگاه‌های آموزش و پرورش با اولویت مناطق محروم موضوع ماده ۸۷ قانون تنظیم بخشی ازمقررات مالی دولت(۲) می شود./ ایسنا

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید