۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
کد خبر: 37008364

عبدالحمید ریگی مسئول اصلی شهادت بسیاری از شهروندان بی گناه در حادثه تاسوکی بود. در این حادثه که اسفند سال 84 ساعت ۹ شب، در جاده زاهدان-زابل اتفاق افتاد حداقل 21 نفر از شهروندان عادی به شهادت رسیدند.

سلام نو – سرویس سیاسی: عبدالحمید ریگی برادر عبدالمالک ریگی رهبر گروه تروریستی جندالله بود. گروهی که در اقدامات تروریستی اش در سیستان و بلوچستان بیش از همه نمود داشته است. از عبدالحمید ریگی به عنوان مسئول حادثه تاسوکی نام برده می شود.

به گزارش سلام نو، عبدالحمید ریگی مسئول اصلی شهادت بسیاری از شهروندان بی گناه در حادثه تاسوکی بود. در این حادثه که اسفند سال 84 ساعت ۹ شب، در جاده زاهدان-زابل اتفاق افتاد حداقل 21 نفر از شهروندان عادی به شهادت رسیدند.

از مهم ترین اتفاقات مربوط به عبدالحمید ریگی می توان به کشته شدن همسرش توسط او اشاره کرد. وی به درخواست برادرش عبدالمالک، همسرش فائزه منصوری را در خواب با شلیک گلوله به قتل رساند. فیلم « شبی که ماه کامل شد » به کارگردانی نرگس آبیار این ماجرا را به خوبی روایت کرده است. هوتن شکیبا در این فیلم سینمایی نقش عبدالحمید ریگی و الناز شاکردوست نقش فائزه منصوری همسر عبدالحمید را ایفا کرده است. آرمین رحیمیان بازیگر تازه کار سینما هم با بازی درخشان خود نقش عبدالمالک ریگی را بازی کرده است.

تنها ساعتی پس از اعدام عبدالحمید ریگی برادر سرکرده گروهک جندالله، پدرخوانده و مادر “فائزه و شهاب منصوری” (همسر و برادر همسر عبدالحمید ریگی) در جمع خبرنگاران حضور یافتند و ضمن پاسخگویی به سوالات خبرنگاران گفتند: عبدالحمید مانند عبدالمالک ریگی و اربابانش آمریکا و انگلیس جنایتکاری بی رحم است که حتی برای خانواده اش ارزشی قائل نیست. فائزه منصوری همسر عبدالحمید ریگی فائزه منصوری همسر عبدالحمید ریگی بر اساس اعترافات عبدالحمید ریگی،”فائزه منصوری” همسرعبدالحمید ریگی، به درخواست عبدالمالک ریگی و توسط عبدالحمید در خواب با شلیک گلوله جان باخت و همچنین ” شهاب منصوری” برادر فائزه نیز توسط عبدالمالک ریگی سربریده شده و فیلم آن نیز از طریق شبکه العربیه پخش شده است.

در اطلاعیه‌ای که از سوی دادگستری سیستان و بلوچستان درباره اعدام 12 عضو گروهک ریگی منتشر شد اتهام این محکومان به اعدام محاربه و فساد فی‌الارض از طریق عضویت و همکاری موثر با گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی، آدم‌ربایی مسلحانه، بستن راه بر مردم بی‌گناه در محل تاسوکی و دارزین و به شهادت رساندن شهدای مظلوم تاسوکی و دارزین در نهایت قساوت و بی‌رحمی، درگیری با مامورین نیروی انتظامی در نقاط مختلف استان، حمله به پاسگاه‌های مرزی، ‌تخریب و به آتش کشیدن اموال و خودروهای عمومی و خصوصی ،‌تهیه، حمل و نگهداری انواع اسلحه و مهمات و ساخت بمب، ربودن اتباع خارجی با هدف ایجاد رعب و وحشت، تشویش اذهان و اخلال در امنیت عمومی با انگیزه مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیان شده که تنها بخشی از اتهامات این محکومان به مرگ بوده است.

آدم ربایی مسلحانه و راهبندان مسلحانه از جمله جرم های پرتکرار عبدالحمید ریگی است. البته اگر بخواهیم فهرستی از اقدامات مجرمانه عبدالحمید ریگی در سیستان و بلوچستان ارائه بدهیم بسیار بیشتر از اینها است. او به اتهام محاربه و فساد فی‌الارض از طریق عضویت، هواداری و تلاش موثر در شاخه نظامی جندالله، بر اساس حکم صادره از سوی دادگاه انقلاب اسلامی خرداد 89 اعدام شد. قرار بود این اعدام در یکی از میادین اصلی شهر زاهدان صورت بگیرد که بنا بر دلایلی در زندان زاهدان این حکم اجرا شد.

عبدالحمید ریگی در آخرین کار تروریستی خود در ایران پس از بستن مسیر چابهار به ایرانشهر و ربودن 22 مسافر و آتش زدن 8 دستگاه خودرو، به همراه گروگان‌ها به پاکستان متواری شد. با این حال او با همکاری پلیس ایران و اقدام سریع پلیس پاکستان، محل تردد این گروهک شرور و تروریستی محاصره و پس از درگیری مسلحانه، ‌عبدالحمید ریگی به همراه تعدادی از همدستانش دستگیر و گروگان‌ها آزاد شدند. با پیگیری انجام شده، گروگان‌ها در همان زمان به ایران منتقل شدند و پس از مدتی عبدالحمید ریگی به همراه 12شرور دیگر در اختیار مقامات پلیس کشورمان قرار گرفتند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید