رئیس ستاد مشترک ارتش کره‌شمالی با اعلام اینکه از آزمایش‌های اخیر در تولید تسلیحات راهبردی استفاده خواهد شد، گفت، واشنگتن برای داشتن سال نویی آرام باید دست از اقدامات تحریک آمیز بردارد.

به گزارش سلام نو، در پی از سر گرفته شدن سایت سوها که پیونگ یانگ پس از مذاکرات "دونالد ترامپ" و "کیم جونگ اون"، سران آمریکا و کره شمالی، در سال 2018 بخشی از آن را منهدم کرده بود، ارتش پیونگ یانگ جمعه، برای دومین بار در طول یک هفته، در سایت پرتاب ماهواره مبادرت به انجام آزمایش کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از "پاک جونگ چون"، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، اعلام کرد: از این آزمایش ها در تولید تسلیحات راهبردی و برای کنترل تهدیدهای هسته ای آمریکا استفاده خواهد شد. اگر نیروهای دشمن، ‌ از جمله آمریکا، خواستار سال نویی توام با آرامش هستند باید از انجام اقدامات تحریک آمیز خودداری کنند.

پیونگ یانگ پیشتر هشدار داده بود، هدیه کریسمس آمریکا به خود این کشور بستگی دارد. کیم تا پایان سال جاری میلادی به آمریکا مهلت داد، رویکرد تازه ای در قبال خلع سلاح هسته ای اتخاذ کند.

ترامپ که تاکنون در سنگاپور، هانوی و منطقه غیرنظامی در مرز دو کره با کیم دیدار داشت، در واکنش به هشدار کره شمالی درباره هدیه کریسمس آمریکا، بار دیگر از او به عنوان مرد موشکی یاد کرد.

همزمان با نزدیک شدن به اتمام مهلت کره شمالی، "استیون بیگان"، نماینده آمریکا در امور کره شمالی، امروز(یکشنبه) برای گفت وگو با مقامات کره جنوبی درباره خلع سلاح کامل هسته ای و برقراری صلح پایدار در شبه جزیره کره به سئول می رود./ ایرنا

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید