وزیر خارجه قطر ضمن اینکه خواستار ایجاد تغییر در ساختار جامعه جهانی کنونی شد، بر ایجاد یک نظام جهانی جدید تاکید کرد که بتواند منافع بین المللی و ملی همه کشورها را تامین کند.

به گزارش سلام نو به نقل از روزنامه «الوطن» قطر ، وزیر خارجه قطر در نخستین نشست از سلسله نشست های همایش دوحه ۲۰۱۹ ، خواستار ایجاد نظام حاکمیتی بین المللی بهتر شد که بتواند منافع بین المللی و ملی همه کشورها را تامین کند.

به گفته وی، این نظام باید حقوق کلیه کشورهای جهان را تامین کند مشروط بر اینکه این کشورها هم به مسئولیت ها و وظایفی که از آن ها خواسته شده عمل کنند.

وزیر خارجه قطر همچنین بر همکاری کشورها با هم برای ایجاد چنین نظام حاکمیتی جهت مقابله با چالش های کنونی تاکید کرد.

آل ثانی در ادامه خواستار ایجاد سیستم مدیریتی قوی برای هر نهاد بین المللی شد که به ماهیت و نیازهای اقوام و جوامع توجه داشته باشد و برای ایجاد ارتباط بهتر بین جوامع و ملت ها تلاش کند تا پیشرفت و موفقیت حاصل شود و در این باره تجربه اتحادیه آفریقا را ستود.

وی در ادامه درباره افزایش روزافزون بحران ها در جهان هشدار داد و خواستار همکاری چندجانبه برای رویارویی با این چالش ها و حل آن شد.

وزیر خارجه قطر با اشاره به مشکلات نظام حاکمیتی کنونی دنیا گفت حتی اگر همه کشورها به تعهدات خود پایبند باشند، باز سازوکاری برای پاسخگویی و محاکمه کشورها نیاز است تا این اطمینان حاصل شود که کشورها به مسئولیت های خود به بهترین شکل عمل می کنند. این مسئله نیازمند بازنگری در ساختار جامعه جهانی کنونی و تلاش برای ایجاد توازن بین مکانیزم ها جهت رویارویی با بحران هاست.

این مقام قطری با اشاره به تغییرات رخ داده بعد از پایان  جنگ جهانی دوم در صحنه سیاسی بین المللی هم گفت: از آن زمان تاکنون تغییرات زیادی روی داده و بهترین وضعیت برای واقعیت کنونی تلاش برای تحقق منافع ملی و بین المللی و در عین حال قدرت یابی برای ایجاد توازن برای تحقق چنین منافعی است.

همایش بین المللی دوحه که به مجمع دوحه هم معروف است در سال ۲۰۰۰ میلادی به عنوان بستری برای کشورهای مختلف جهان به منظور گفت وگو و تبادل نظر در مورد چالش های مهم جهانی راه اندازی شد.

در این مجمع سالانه شخصیت های بین المللی شامل رهبران  کشورها، اندیشمندان و سیاست گذاران  برای ارائه جدیدترین دیدگاه ها در مورد وضعیت حاکمیت جهانی و چالش های آن گردهم می آیند.

"تجدید مدیریت در دنیای چند قطبی" مهم ترین محور مجمع امسال دوحه عنوان شده است/ ایرنا

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید