غذا برای انجام فعالیت های روزانه انرژی لازم را به بدن ما می دهد. بدن ما به عملکرد مستمر کالری و مواد مغذی برای عملکرد صحیح نیاز دارد. بنابراین، برای حفظ سلامتی و سلامت بدن، داشتن غذای تمیز و سالم بسیار مهم است. اما  اوقاتی پیش می آیند که حتی بعد از خوردن یک وعده غذایی مغذی و سالم ، احساس بیماری می کنید. شما گاز، نفخ و درد شکم را تجربه می کنید و تصوری ندارید که چرا برای شما  همچین اتفاقی می افتد. در اینجا 4 دلیل شگفت انگیز ذکر می شودکه علت بعد احساس بدی داشتن بعد از صرف غذا است.

استرس

شاید از این امر آگاه نباشید، اما استرس واقعاً می تواند شما را بعد از صرف غذا بیمار کند. استرس تأثیر زیادی در عملکرد دستگاه گوارش شما دارد. هنگام استرس، بدن شما وارد حالت پرواز می شود. این امر منجر به افزایش ضربان قلب شما شده و ماهیچه های شما سفت می شوند. علاوه براین، منجر به التهاب روده، ریفلاکس اسید وسندرم روده تحریک پذیر نیز می شود.

ویروس معده

ویروس معده دلیل دیگری است که باعث می شود افراد بعد از خوردن وعده غذایی شان احساس ناراحتی کنند. این یک اشکال رایج است و به آنفولانزای معده نیز معروف است. این امر روده را آلوده کرده و موجب علائمی مانند تهوع، استفراغ واسهال می شود. آنفولانزای معده یک بیماری واگیردار است و شما با نزدیک شدن به هرکسی که از این مشکل رنج می برد یا پس از مصرف غذای آلوده یا آب آلوده، به آن مبتلا می شوید.

خوب نجویدن غذا

قورت دادن مواد غذایی بدون جویدن مناسب آن می تواند منجر به مشکلات گوارشی شود. روند هضم واقعی در دهان ما شروع می شود. غدد بزاقی ما حتی قبل از مصرف غذای خود آنزیم ها را ترشح می کنند. وقتی غذا را می جویم، بزاق آن را نرم می کند، به طوری که با رسیدن به معده ما به راحتی تجزیه می شود. اگر غذای خود را به طور صحیح نجویم، سیستم گوارش مجبور است کار زیادی را برای روند هضم و جذب انجام دهد که این امر می تواند باعث نفخ و(سندروم روده تحریک پذیر) IBS شود.

داشتن حساسیت غذایی

اگر بعد از غذا احساس ناراحتی کرده اید و معده شما درد می کند، می تواند به دلیل حساسیت غذایی باشد. حساسیت غذایی می تواند احساس نفخ را ایجاد کند. هر بار که این امر اتفاق می افتد، مواد غذایی را که قبلاً مصرف کرده اید، یادداشت کنید. توجه کنید که آیا الگویی در آن وجود دارد یا خیر. اگر چنین است، پس از آن با پزشک خود مشورت کنید زیرا این امر می تواند به دلیل حساسیت به مواد غذایی یا حساسیت غذایی باشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید