سلامتی ثروت است، احتمالاً قبلاً آن را شنیده اید. این جمله کاملاً درست می ‌باشد. فرقی نمی کند که چقدر پول دربیاورید. اگر شما سالم نباشید از آن لذت نخواهید برد. اما مسئله اینجاست، زندگی سالم به همان شکلی که اکثر مردم فکر می کنند دشوار نیست. در حقیقت، قرارگرفتن در مسیر درست زندگی سالم ممکن است یکی از ساده ترین کارها، برای دستیابی باشد.

بنابراین، در این مطلب، شما را از روش­های ساده نه چندان محبوب، اما اثبات شده برای سلامتی آگاه می‌ کنیم.

نگهداری از یک حیوان خانگی

حیوانات خانگی بعضی اوقات می توانند بسیار آزار دهنده به  نظر برسند، اما این همه چیز در مورد آن­ها نیست. حیوانات خانگی می­توانند زندگی شما را نجات دهند. حداقل به گفته کارشناسان، حیوانات خانگی سطح استرس ما را کاهش می دهند و منجر به کاهش تولید کورتیزول، کاهش فشار خون و خطر حمله قلبی می شوند. اما این همه چیز نیست، دلایل بسیار علمی وجود دارند که شما باید صاحب حیوان خانگی باشید، به خصوص اگر زندگی سالم هدفتان باشد.

حیوانات خانگی چگونه به ما کمک می کنند؟

حیوانات خانگی می توانند به شما در فعال شدن کمک کنند. اگر فاقد انگیزه برای ورزش هستید، یک حیوان خانگی ممکن است تمام موارد مورد نیاز شما باشد. در یک مطالعه خاص، محققان دریافتند که تقریباً نیمی از صاحبان سگ ها به طور موثر برای هر روز حداقل نیم ساعت به مدت حداقل پنج روز در هفته ورزش می کنند. این دقیقاً همان چیزی که CDC توصیه می کند.

حیوانات اهلی می توانند به مبارزه با افسردگی کمک کنند. افسردگی چیز خوبی نیست. اما نکته خوب این است که حیوانات اهلی می توانند به حل این مشکل کمک کنند. طبق مطالعه ای که بر روی افسردگی دانشجویان انجام شده است، در برخی از شرکت کنندگان با چند ساعت سگ درمانی، 60٪ علائم افسردگی کاهش یافته است. در مطالعه دیگر، صاحبان گربه نسبت به افراد بدون حیوان خانگی از سلامت روانی بهتری برخوردار بودند. علاوه بر این، مطالعات همچنین نشان داده اند که گربه­ ها می توانند به بهبود سلامت جسمی و روحی کودکان کمک کنند.

حیوانات خانگی می توانند شما را از مطب پزشک دور نگه دارند. باور کنید یا نه، این درست است. طبق یک مطالعه که روی صاحبان سگ انجام شده است، مشاهده شد که صاحبان سگ نسبت به مردمی که صاحب حیوانات خانگی نیستند، 15٪ کمتر به پزشک مراجعه می­کردند.

باغبانی را شروع کنید

شما احتمالاً فکر نکرده اید که با وارد کردن دستان خود به گل می توانید سلامتی خود را بهبود بخشید. اما تا آنجا که شواهد علمی پیش می رود، باغبانی می تواند در بسیاری از سطوح به سلامتی شما کمک کند.

شما را در معرض ویتامین D قرار می دهد. همانطور که معلوم است، باغبانی در خارج از خانه می تواند به شما کمک کند تا مقدار کافی از این ویتامین مهم را دریافت کنید. از جمله موارد دیگر، ویتامین D به تقویت استخوان ها و سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

باغبانی یک شکل خوب از تمرینات هوازی است که باعث می شود عرق کنید، بدون اینکه حتی به آن توجه کنید. حرکات مختلفی مانند خم شدن، پیچ خوردن، چمباتمه زدن، همه گروه های مختلف عضلانی را به کار می گیرد و به بهبود استقامت و انعطاف پذیری شما کمک می کند.

این می­تواند به مبارزه با تنهایی کمک کند. باغبانی می­تواند تأثیر زیادی در سلامت­روان داشته باشد. در بسیاری از مواقع، افرادی که یک باغ را نگهداری می کنند، از خلق و خوی بهتری برخوردارند. علاوه بر این، باغبانی خطر زوال عقل را کاهش می دهد. طبق یک مطالعه 16 ساله که در مجله پزشکی استرالیا منتشر شده است، فعالیت بدنی، به خصوص باغبانی می تواند به کاهش خطر زوال عقل کمک کند.

چربی شکم را ازبین ببرید

اگر می­خواهید زندگی طولانی و سالم داشته باشید، کاملاً باید از چربی اضافی بدن خلاص شوید. به خصوص چربی شکم. اما چرا چربی شکم اینقدر مهم است؟ این امر موجب آسیب در پذیرش اجتماعی می شود. از جمله موارد دیگراین است که چربی شکم در اطراف اندام­های داخلی شما جمع می­شود و این با بیماری­های متابولیکی مختلفی مانند دیابت نوع 2 مرتبط است.

آسانترین راه برای دانستن چربی شکم نظارت بر خط کمر است. معمولاً خط کمر که بیش از 40 اینچ (102 سانتی متر) در مردان و 35 اینچ (88 سانتی متر) در خانم ها باشد، چاقی شکمی در نظر گرفته می شود. این شاخص بهتر از وزن ترازو است.

در اینجا چند روش برای کنترل چربی اطراف شکم بیان شده است:

چای های کاهش وزن

چای­ های کاهش وزن یا چای های سم زدا از جهات مختلف به کاهش وزن بدن کمک می کنند. به عنوان مثال، مطالعات نشان داده اند که چای سبز می تواند به شما در ازدست دادن مقدار قابل توجهی از وزن در مدت زمان کوتاه کمک کند. با این حال، اگر قصد خرید چای های لاغری را دارید، قبل از خرید تحقیق خود را انجام داده و بررسی های سایر افراد را بخوانید.

از قند پرهیز کنید

اگر قند اضافی (و مواد قندی) را رها نکنید، تمام تلاش های شما برای کاهش وزن بیهوده خواهد بود. نوشابه ­های قندی و نوشیدنی های شیرین شده با قند، خطر چاقی در کودکان را 60 درصد افزایش می دهد.

پروتئین

پروتئین بیشتری بخورید. آیا می دانید پروتئین ها می توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند؟ در حقیقت، پروتئین یکی از مهمترین مواد مغذی است که می­تواند در این زمینه به شما کمک کند. بنابراین اگر می خواهید وزن کم کنید، بشقاب خود را با پروتئین پر کنید و کربوهیدرات ها را حذف کنید.

بیشتر ورزش کنید

باید ورزش کنید. مهم نیست که چقدر کم باشد. برای از دست دادن چربی شکم، بیشتر روی تمرینات قلبی مانند پیاده روی، دویدن و شنا تمرکز کنید. این ها روش های موثرتری هستند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید