وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد در حال مذاکره با واشنگتن برای باز پس گیری پایگاه‌های در اختیار آمریکا در این کشور است.

به گزارش سلام نو، کره جنوبی اعلام کرد آمریکا چهار پایگاه نظامی در اختیار خود را به این کشور پس داده است و دو طرف در حال رایزنی برای بازپس گیری یک پایگاه دیگر در سئول هستند.

خبرگزاری یونهاپ روز پنجشنبه گزارش کرد دو کشور این تصمیم را در دویستمین جلسه مشترک نظامی خود در پایگاه آمریکایی هامفری در اطراف سئول پایتخت کره جنوبی گرفته اند.

آمریکا همچنان یک پایگاه و مرکز نظامی را در پایتخت کره جنوبی در اختیار دارد با این وصف موافقت کرده است که برای بازپس دادن آن به کره جنوبی با این کشور مشورت کند.

کره جنوبی می گوید قرارداد چهار پایگاهی که پس از این نشست به کره بازگردانده شد بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ میلادی بسته شده است.

آمریکا در کره جنوبی حدود ۸۰ پایگاه در اختیار داشته است که از این تعداد هنوز ۲۲ پایگاه آن را در اختیار دارد اما در حال رایزنی با کره جنوبی برای بازپس دادن آنها است.

وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه ای تصریح کرد اختلافاتی در خصوص اسناد مربوط به این پایگاه ها وجود دارد که باعث شده است دو کشور برای حل این موضوع دچار مشکل شوند.

این در شرایطی است که آمریکا تاکنون چند دور گفت و گو با کره جنوبی بر سر تقسیم هزینه ۲۸ هزار و ۵۰۰ نظامی آمریکایی در این کشور برگزار کرده است.

واشنگتن می خواهد کره جنوبی هزینه متقبل شده ۸۹۰ میلیون دلاری در سال برای این نظامیان را به ۵ میلیارد دلار افزایش دهد که مورد قبول کره قرار نگرفته و مذاکرات طرفین تاکنون چندین بار شکست خورده است.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید